تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 04 تیر 1392
یافته های جدید در مور د تشکیل سیستم ایمنی در روده

  یافته های جدید در مور د تشکیل سیستم ایمنی در روده

میلیاردها باکتری خطرناک که در روده انسان حضور دارند و به طور دائم سلامتی ما را تهدید می کنند . عملکرد صحیح سیستم ایمنی در روده یک سد محافظ بین ما و این میکروب ها به وجود می آورند. محققان امریکایی ساختمان هایی را شناسایی کرده اند که به عنوان ساختارهای پایه برای سیستم ایمنی روده انسان عمل می کنند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalnewstoday، ساختمان های خاصی در روده که GALT نامیده می شوند اجزای مهم سیستم ایمنی روده ای هستند زمانی که ویروس ها یی مانند HIV یا اختلالات خود ایمنی نظیر بیمار های ناشی از التهاب شکم به GALT آسیب می زنند، عملکرد سیستم ایمنی درروده  دچار اختلال می شود.

در موش ها تجمعات ویژه ای از سلول ها به نام cryptopatch ها محل تکامل GALT است. تا پیش از این در مورد حضور تجمعات سلولی مشابه در روده انسان اختلاف نظرهایی وجود داشت. پژوهشگران در  این مطالعه نشان داده اند که چنین ساختارهایی در انسان نیز وجود دارد. آن ها از دو گروه موش استفاده کرده اند که سیستم ایمنی انسان را داشته و تنها در توانایی تشکیل cryptopatch ها با یکدیگر تفاوت داشتند. ساختارهای GALT انسانی تنها در حضور cryptopatch شکل می گیرند. مطالعات بیشتر در این موش ها تولید آنتی بادی هایی که به طور ویژه در روده انسان یافت می شوند را نشان داده است. بنابراین این گروه تحقیقاتی اثبات کده اند که ساختارهای  cryptopatch در موش و انسان به یک روش عمل می کنند. با این یافته مطالعه روی بسیاری از بیماری های روده ای تسهیل می شود. به گفته محققان گام بعدی استفاده از این نوع موش ها برا ی آزمایش درمان های ترمیمی جهت بازسازی  GALTآسیب دیده در انسان است.

نتایج مطالعه فوق در مجله Cell به چاپ رسیده است.

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه