تاریخ انتشار: شنبه 08 تیر 1392

  رابطه بیماری های کبدی با مشکلات قلبی و عروقی

به گفته محققان افراد مبتلا به بیماری کبد چرب غیر الکی باید تحت غربالگری عروق کرونر قرار گیرند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان و به نقل از medicalxpress ؛مطالعات جدید نشان میدهد که بیماری های کبدی شایع با چاقی و بیماری های قلبی در ارتباط هستند. افرادمبتلا به بیماری کبد چرب دارای یک تجمع چربی در کبد خود هستند که این تجمع بدون ارتباط با خوردن مشروبات الکلی می باشد.این چربی ذخیره شده در کبد می تواند موجب التهاب و زخم درکبد شده و پیشرفت این زخم  نهایتا زندگی بیمار را تهدید کند.

یافته های جدید نشان می دهد که بیماران مبتلا به بیماری عروق کرونر باید از نظر بیماری های کبدی مورد بررسی قرار گیرند و به همین ترتیب بیماران مبتلا به کبد چرب باید از نظر بیماری  عروق کرونر مورد بررسی قرار گیرند.در مطالعات انجام شده دراین راستا محققان سی تی اسکن قسمت بالایی شکم در 400 نفر را مورد بررسی قرار دادند و متوجه شدند که احتمال ابتلا به بیماری عروق کرونر در بیماران مبتلا به کبد  چرب غیر الکی بسیار بیشتر می باشد و همچنین در این بررسی،مشخص شد که  اثر بیماری کبد چرب غیر الکلی بر بیماری های قلبی بیشتر از عوامل دیگر نظیر سیگار کشیدن ، فشار خون بالا ، دیابت ، کلسترول بالا و سندروم متابولیک می باشد.

از جمله درمان هایی که در حال حاضر برای بیماری کبد چرب مورد استفاده قرار  می گیرد می توان به  تغییر رژیم غذایی و  ورزش اشاره کرد.این بیماری یکی از شایعترین بیماری ها در جوامع غربی به شمار می آید. به گفته دانشمندان اگر روند فعلی شیوع بیماری کبد چرب ادامه پیدا کند انتظار می رود که تا سال 2020  میزان مبتلایان  به این بیماری 40 درصد افزایش پیدا کند.

پایان مطلب

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه