تاریخ انتشار: یکشنبه 09 تیر 1392
شناسایی پروتئین های کوچک منحصر به فرد در سلولهای ملانوما

  شناسایی پروتئین های کوچک منحصر به فرد در سلولهای ملانوما

یک روش جدید برای شناسایی سریع تغییرات ژنتیکی در قطعات کوچک پروتئینی منحصر به فرد سلول های سرطان پوست توسط دانشمندان ارائه شده است .این قطعات می توانند به عنوان اهداف لنفوسیت های نفوذکننده در تومور که در مناطق سرطانی شده پوست کاهش می یابند به کار روند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، مطالعات بالینی فاز دوم توقف قابل توجه متاستازی را در 70درصد بیماران دچار ملانوما نشان داد که با لنفوسیت های نفوذکننده در تومور خود آنها درمان شده اند .

در این آزمایشات بیماران سلولهای ایمنی خود را دریافت نموده اند. به گفته محققان این مطالعه برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر در این زمینه برای شناسایی لنفوسیت های نفوذکننده در تومور لازم بود. آنها روش جدیدی را برای کمک به انجام سریع تر این کار ابداع نموده اند .

 لنفوسیت های نفوذکننده در تومور نوعی گلبولهای سفید خونی هستند که جریان خون را ترک کرده و وارد تومور می شوند. تعداد این لنفوسیت ها نشانه پاسخ ایمنی بر علیه تومور است. تحقیق در مورد کمیت این نوع لنفوسیتها و ارتباط این تعداد با خصوصیات تومور در بسیاری از سرطان ها انجام شده است. به گفته پژوهشگران درک بهتر چگونگی توقف سلولهای سرطانی توسط لنفوسیت های نفوذکننده در تومور، موثر بودن درمان از طریق سلولهای فرد بیمار را افزایش می دهد و همچنین مکانیزم های جدیدی را در مورد رشد تومور آشکار خواهد کرد. آنها از تکنیک های پیشرفته تعیین توالی DNA برای شناسایی تغییراتی که باعث به وجود آمدن قطعات پروتئینی منحصر به فرد می شوند استفاده کرده اند . تکنیک جدید ابداع شده به محققان اجازه می دهد سریع تر و آسانتر ژن های جهش یافته آنتی ژنهای تشخیص داده  شده توسط سلولهای T   را در سیستم ایمنی شناسایی کنند.

چنین کاری قبلا توسط تولید کتابخانه هایDNA از تومور انجام می شد. روش جدید برای شناسایی آنتی ژن های جهش یافته در بسیاری از انواع تومور قابل اجرا است.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه