تاریخ انتشار: دوشنبه 30 اردیبهشت 1398
مهاجرت بدلیل فقدان سرمایه گذاری تحقیقاتی روی سلول های بنیادی بالغ

  مهاجرت بدلیل فقدان سرمایه گذاری تحقیقاتی روی سلول های بنیادی بالغ

کالین مک گوکین، پروفسور طب بازساختی در دانشگاه نیوکاسل و یک کارشناس در زمینه سلول های بنیادی بالغ می گوید که بیشتر سرمایه گذاری های دولت بریتانیا روی سلول های بنیادی جنینی است و این در حالی است که مطالعات وی در زمینه سلول های بنیادی بالغ با نتایج عملی مناسبی همراه بوده است.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از stem-cells-news، علاوه بر مشکل در سرمایه گذاری روی سلول های بنیادی بالغ، مک گوکین بر این باور است که دانشگاه نیوکاسل نیز نتوانسته است ساختار و تسهیلات لازم را برای تحقیقات وی فراهم کند. به عقیده وی افراد زیادی در نیوکاسل وجود ندارند که از اهمیت تحقیق روی سلول های بنیادی بالغ با خبر باشند. کالین مک گوکین یک پیشگام در تحقیقات سلول های بنیادی بند ناف است که از این سلول های برای ترمیم آسیب های پوستی و کبدی استفاده کرده است.

مک گوکین بعد از این که درخواست های مکررش مبنی بر دریافت بودجه بی ثمر ماند به فرانسه مهاجرت کرد و در دانشگاه لیون مشغول به کار شد تا یک مرکز تحقیقاتی در زمینه سلول های بنیادی بند ناف و سلول های بنیادی بالغ راه اندازی کند. به عقیده وی، فرانسه بستر بهتری را برای تحقیق برای وی فراهم می کند. فرانسه از سلول های بنیاید بالغ به دلیل این که بلافاصله می توانند برای بیماران استفاده شوند حمایت می کند. به عقیده محققین سلول های بنیادی در بریتانیا، جدایی مک گوکین از دانشگاه نیوکاسل می تواند یک خلاء در تحقیقات سلول های بنیادی بریتانیا ایجاد کند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه