تاریخ انتشار: یکشنبه 19 خرداد 1398
یک سیستم انتقال مبتنی بر ژل برای فاکتورهای مشتق از سلول های بنیادی

  یک سیستم انتقال مبتنی بر ژل برای فاکتورهای مشتق از سلول های بنیادی

در پژوهشی برای یافتن درمانی برای آسیب های کلیوی حاد، محققین در انستیتو طب بازساختی ویک فارست(WFIRM) رویکردی امیدوار کننده را با استفاده از فاکتورهای درمانی تولید شده بوسیله سلول های بنیادی و از طریق یک روش انتقالی موثر که بازسازی بافتی را بهبود می بخشد، ارائه کرده اند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از Sciencedaily، محققین WFIRM به دنبال تعیین کردن این امر بوده اند که آیا هر فاکتور رشدی می تواند به ریکاوری عملکرد کلیوی منجر شود یا خیر. آن ها یک سیستم مبتنی بر ژل را تولید کردند که حاوی کوکتیل یا مجموعه ای از فاکتورهای رشد مشتق از سلول های بنیادی بود.

نتایج نشان داد که فاکتورهای رشد ترشح شده بوسیله سلول های بنیادی می توانند آسیب کلیوی را کاهش دهند و یک سیستم انتقالی به خوبی کنترل شده برای رسیدن به نتایج سودمند بیشینه و بادوام الزامی است. وقوع بالای آسیب های کلیوی حاد باز زیادی را به نظام بهداشت و سلامت جهانی اعمال کرده است و همین موجب شده است که محققین و پزشکان زیادی به دنبال راهکاری برای درمان این آسیب های کلیوی حاد باشند. یکی از این راهکارها می تواند استفاده از سلول درمانی و محصولات سلولی باشد. در این مطالعه محققین یک مدل پیش درمانگاهی نارسایی کلیوی ایجاد شد. برای تست انتقال کنترل شده، محیط شرطی مشتق از سلول های بنیادی به صورت فیزیکی درون یک ژل کپسوله شده و سپس آزادسازی فاکتورهای زیستی سنجیده شد. محققین WFIRM ژل فاکتور رشد را به مدل آسیب کلیوی تزریق کردند و بهبودی قابل توجهی را بعد از هفت روز و طی آنالیزهای خونی در عملکرد کلیوی مشاهده کردند. به نظر می رسد که کوکتیل فاکتورهای رشد تکثیر و بقای سلولی را به طور قابل توجهی تقویت کرد و منجر به ریکاوری عملکردی سریع تری شد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه