تاریخ انتشار: دوشنبه 10 تیر 1392
آغاز تولید داروی پیشرفته ضد سرطان و ماده اولیه پنی‌سیلین
معاون سازمان غذا و دارو خبر داد؛

  آغاز تولید داروی پیشرفته ضد سرطان و ماده اولیه پنی‌سیلین

معاون سازمان غذا و دارو از افتتاح خط جدید تولید یک نوع داروی پیشرفته ضد سرطان اوایل هفته آینده، تولید ماده اولیه پنی‌سیلین جی در کشور و خودکفایی ایران در تولید فاکتور ۷ خونی و داروهای MS خبر داد.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان به نقل از فارس، شمس علی رضازاده افزود: شنبه آینده خط جدید تولید یک نوع داروی hi-tech  سرطان در کشور افتتاح می‌شود که داروی دوستاکسل است و در درمان انواع سرطان کاربرد دارد.
 
وی ادامه داد: در حوزه داروی بیماران هموفیلی نیز در تولید فاکتور 7 خونی به تولید کامل در کشور رسیده‌ایم و از این نظر کشور ما به خودکفایی رسیده است که یک دستاورد بزرگ در حوزه دارویی در منطقه و جهان محسوب می‌شود.
 
معاون دارویی سازمان غذا و دارو گفت: در مورد داروی بیماران مبتلا به MS نیز تقریباً تمام داروهای مورد نیاز این بیماران در داخل کشور تولید می‌شود و عملاً دیگری نیازی به واردات نداریم و بیش از 3 شرکت مختلف در تولید این داروهای بیوتکنولوژی فعالیت دارند.
 
وی گفت: با این حال چون ممکن است برخی از این بیماران علاقه مند به استفاده از داروی خارجی باشند هنوز واردات داروی خارجی ام اس را ممنوع نکرده‌ایم.
 
وی افزود: در مورد داروی بیماران پیوندی نیز هم تولید داخل داریم و هم تولید داروی خارجی تحت لیسانس در کشور انجام می‌شود که با قیمت مناسب تری در اختیار بیماران قرار می‌گیرد.
 
رضازاده ادامه داد: از نظر فرآورده های خونی نیز آلبومین با ارسال پلاسمای ایرانی در خارج به اندازه کافی تولید می‌شود و دیگر نیازی به واردات این دارو از خارج نداریم.
 
وی اضافه کرد:‌ ماده اولیه پنی سیلین جی نیز از امسال برای اولین بار با حجم بالا در کشور تولید می شود و در مجموع فضای خوبی برای تولید دارو و مواد اولیه دارویی در کشور ایجاد شده است.
 
پایان مطلب/
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه