تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 11 تیر 1392
پیوند سلول های بنیادی و کاهش نیاز به انسولین

  پیوند سلول های بنیادی و کاهش نیاز به انسولین

یافته پژوهشگران هندی نشان می دهد پیوند سلول های بنیادی مغز استخوان در بیماران مبتلا به دیابت نوع دو موجب کاهش نیاز به استفاده از انسولین می شود.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از news-medical،طی مطالعه ای توسط محققان هندی انجام شده، بی خطر بودن و کارایی پیوند اتولوگ سلول های بنیادی مغز استخوان در بیماران دچار دیابت نوع دو (TD2M) مورد آزمایش قرار گرفته است. نتایج به دست آمده بیان می کند این بیماران در مقایسه با بیمارانی که چنین سلول هایی را  دریافت نکرده اند به انسولین نیاز کم تری دارند. در پیوند اتولوگ از سلول های فرد بیمار برای درمان وی استفاده می شود.استفاده از سلول ها ی مغز استخوان برای درمان دیابت نوع دو و مشکلات آن از موضوعات قابل توجه برای دانشمندان است  زیرا به عقیده آن ها مغز استخوان منبع غنی از سلول های بنیادی است. اما پتانسیل این  نوع درمان برای این بیماری هنوزبه طور کامل مطالعه نشده است.

مطالعه مذکوربه منظور ارزیابی بی خطر بودن و کارایی سلول های بنیادی به دست آمده از مغز استخوان بیماران TD2M برا ی خود آن ها انجام شده است. پیوند سلول اثر قابل توجهی در بیماران مورد مطالعه داشته و نیاز آن ها را به انسولین کاهش داده است. به گفته پژوهشگران بررسی اثرات درمان به کمک سلول های بنیادی نیاز به تعداد بیشتری از بیماران  و مدت زمان طولانی تری برای پیگیری و مطالعه دارد. تاکنون اطلاعات قابل دسترس ، نتایج امیدوارکننده ای در حیوانات و انسان نشان داده است گرچه محدودیت های بسیاری نیزدر این زمینه وجود دارد. به عقیده محققان باید مشخص شود کدام نوع از سلول های بنیادی ( خون ساز، مغز استخوان  ویا بند ناف) برای درمان TD2M بهتر است. به علاوه بعد از پیوند، این سلول ها باید به دقت  بررسی شوند چرا که احتمال ایجاد بدخیمی توسط آن ها وجود دارد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه