تاریخ انتشار: دوشنبه 17 تیر 1398
نرخ بارداری حاصل از IVF‌و ICSI در اروپا به اوج خود رسیده است

  نرخ بارداری حاصل از IVF‌و ICSI در اروپا به اوج خود رسیده است

آخرین داده های سالانه جمع آوری شده از ESHRE و البته مربوط به سال 2016 نشان دهنده افزایش استفاده از IVF برای درمان ناباروری است، هر چند به نظر می رسد که نرخ موفقیت IVF‌و ICSI به اوج خود رسیده باشد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، آمارها حاکی از این است که تعداد سیکل های IVF‌و نرخ موفقیت در استفاده از این روش و هم چنین روش ICSI یک روند افزایشی داشته است. نرخ باروری حاصل از این روش ها در سال 2016 نزدیک به 31 درصد بوده است که این میزان نسبت به سال قبل از آن 5/1 درصد افزایش نشان می دهد. طبق آما ارائه شده تمایل به انتقال جنین های فریز شده افزایش محسوسی داشته است و بسیاری از کلینیک ها به درجه ای از تبحر رسیده اند که قادرند تنها یک جنین را انتقال دهند و می توانند بقیه جنین ها را فریز کنند.

در اروپا، اسپانیا فعال ترین کشور در استفاده از روش های کمک باروری است و رکورد این امر برای این کشور 140909 سیکل IVF بوده است. بعد از این کشور روسیه(121235)، فرانسه(104733) و آلمان(969226) در رتبه های بعدی قرار دارند. این روش های کمک باروری شامل IVF، ICSI، تلقیح درون رحمی و اهدای تخمک بوده است.

سازمان های دست اندر کار برنامه های کمک باروری برآورد می کنند که حول و حوش 84 درصد درمان های کمک باروری که در اروپا انجام می شوند تحت نظر برنامه مونیتورینگ ESHRE قرار دارند. از دیگر اطلاعات ارائه شده بوسیله ESHRE می توان به موارد زیر اشاره کرد:

در سراسر کلینیک های اروپا نسبت انجام ICSI‌به IVF حدود دو به یک است، الگویی که در سراسر دنیا صادق است.

نرخ بارداری بوسیله جنین های پنج روزه(بلاستوسیست) در مقایسه با سه روزه بالاتر است و به همین دلیل این امر بیشتر انجام می پذیرد.

نرخ بارداری حاصل از اهدای تخمک در حال افزایش(بیش از 50 درصد) است و همین امر استفاده از تخمک های اهدایی را به یک استراتژی مقبول در بین افراد تبدیل کرده است.

نرخ دو قلوزایی در اروپا رو به کاهش است(در 2016 حدود 15 درصد) و این در حالی است که نرخ انتقال تک جنین رو به افزایش است و آمار استفاده از این رویکرد از 11 درصد در سال 1997 به 40 درصد در سال 2016 رسیده است.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه