تاریخ انتشار: یکشنبه 24 شهریور 1398
تشخیص نورون زایی در مغز های پیر

  تشخیص نورون زایی در مغز های پیر

مطالعات اخیر بوسیله محققین شواهدی را دال بر عدم نورون زایی در هیپوکامپ مغز بالغین ارائه داده است. اما پژوهشی جدید بوسیله سورل و همکارانش در دانشگاه ایلینویز شواهدی خلاف این امر ارائه کرده است.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از Stemcellportal، در این مطالعه جدید سورل و همکارانش نورون زایی را در هیپوکامپ اهدا کننده های 80 و 90 ساله انسانی نشان دادند. آن ها در این مطالعه ابتدا به ارزیابی نمون های مغزی 18 بیمار 79 تا 99 ساله پرداختند تا حضور سلول های پیش ساز عصبی، نورون بلاست ها و نورون های نابالغ را در مغز آن ها بررسی کنند. ارزیابی های آن ها سطوح مختلفی از نورون زایی و سلول های نامبرده را مغز این افراد شناسایی کرد. این در حالی بود که افزایش سطح نورون زایی با وضعیت شناختی بهتر و سطوح عملکردی بیشتر افراد همراه بود.

این مطالعه جذاب وجود نورون زایی هیپوکامپ را در مغز انسان های پیر تایید کرده است و یک ارتباط احتمالی را بین نورون زایی و وضعیت حافظه ای و شناختی بیماران نشان داده است. به عقیده سورل، ترسیم دینامیک سلول های هیپوکامپی در سراسر زندگی انسان می تواند به ارائه سلول درمانی های آینده برای بیماری های مغزی کمک کند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه