تاریخ انتشار: پنجشنبه 20 تیر 1392
کاهش متاستاز سرطان کولون با مصرف پروتئین سویا

  کاهش متاستاز سرطان کولون با مصرف پروتئین سویا

بعد از این که محققان نشان دادند تزریق قسمتی از پروتئین سویا به نام lunasin به طور قابل توجهی متاستاز سرطان کولون را در موش ها کاهش می دهد ، به تازگی گزارشی ارائه شده است که مصرف خوراکی این ماده نیز از گسترش بیماری جلوگیری می کند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از sciencedaily، دانشمندان به بررسی اثرات lunasin در جیره غذایی موش ها پرداخته  و دریافته اند مصرف روزانه و مقدار مشخصی از این ماده توسط موش ها ، تعداد تومورهای متاستازی را تا 94 درصد کاهش می دهد.

در اولین مطالعه صورت گرفته  در پی تزریق  lunasin کاهش 6 برابری متاستاز تومورها در کبد موش مشاهده شده است. این ماده در سلول های سرطانی نفوذ می کند و باعث مرگ سلول می شود و با گیرنده ای در سلول ها که در متاستاز شدن مهم است واکنش می دهد. نتایج این مطالعه منجر به طراحی و انجام مطالعه ی دیگری شد که در آن دوز خوراکی پپتید مورد آزمایش قرار گرفته است. با استفاده از موش هایی که سلول های سرطانی کولون به آن ها تزریق شده بود، محققان شروع به خوراندن روزانه lunasin به میزان 8 میلی گرم به ازای هر کیلوگرم وزن موش کردند. نتایج این آزمایش کاهش 55درصدی تعداد تومورهای جدید در کبد بود. آن ها دوز ماده را تا 5 برابر افزایش داده اند که به کاهش 94 درصدی تومورها منجر شده است.

به نظر پژوهشگران تعداد موش های مورد مطالعه برا ی آنالیز دقیق تر باید افزایش یابد ولی همین نتایج نیز امیدوارکننده است.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه