تاریخ انتشار: یکشنبه 03 آذر 1398
بسیاری از بیماران مبتلا به MS به دنبال پیوند سلول های بنیادی هستند

  بسیاری از بیماران مبتلا به MS به دنبال پیوند سلول های بنیادی هستند

بسیاری از بیماران مبتلا به مولتیپل اسکلروزیس(MS) به دنبال استفاده از پیوند سلول های بنیادی خون ساز اتولوگ(aHSCT) به عنوان گزینه ای درمانی هستند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از HealthDay، دکتر فلورین و همکارانش در مرکز پزشکی Viecuri هلند پژوهشی را روی 137 بیمار مبتلا به MS انجام داده و تاریخچه بیماری آن ها، اطلاعات آن ها در مورد aHSCT، انتظارات از  aHSCT و منابع اطلاعاتی آن ها را مورد بررسی قرار دادند. ارزیابی های آن ها نشان داد که 54 درصد بیماران مبتلا به MS به دنبال استفاده از aHSCT در حال حاضر یا در آینده هستند. این تمایل به سلول درمانی برای کسانی که از درمان های فعلی راضی نبودند، آن هایی که مدت زمان کوتاه تری به بیماری مبتلا بودند(کمتر از 10 سال)، یا آن هایی که از ناتوانی بیشتری رنج می بردند، بیشتر بود. این در حالی است که تنها یک چهارم بیماران در مورد aHSCT اطلاعات کافی داشتند. در این میان گرچه بیماران بیشتر تمایل داشتند که از پزشکان متخصص اطلاعاتی را در این زمینه دریافت کنند اما باز هم منبع اطلاعاتی مورد استفاده بوسیله آن ها منابع غیر قابل اتکا مانند اینترنت و تلویزیون بود. بیش از نیمی از بیماران aHSCT را بهترین و موثرترین درمان برای MS می دانستند.

ارزیابی های کلی نشان می دهد با توجه به تمایل بیماران به استفاده از سلول درمانی، وظیفه نورولوژیست ها و پزشکان است که مزایا و خطرات aHSCT را به بیماران گوشزد کنند تا آن ها بتوانند بهترین گزینه درمانی را دریافت کنند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه