تاریخ انتشار: یکشنبه 24 آذر 1398
بیماران لنفومایی ممکن است حتی در صورت موفقیت آمیز نبودن CAR T cell درمانی راهکار درمانی دیگری نیز داشته باشند

  بیماران لنفومایی ممکن است حتی در صورت موفقیت آمیز نبودن CAR T cell درمانی راهکار درمانی دیگری نیز داشته باشند

یک ایمنی درمانی جدید و تجربی می تواند موجب درمان بیماران مبتلا به لنفومای غیر هوچکین سلول های B(NHL) شود که به درمان های مختلف مقاوم بوده و حتی بعد از استفاده از درمان هایی مانند CAR T Cell درمانی نیز مجددا بیماری شان عود می کند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از Sciencedaily، لنفومای غیر هوچکین، سرطانی است که سیستم لنفی را تحت تاثیر قرار می دهد که در پاکسازی سموم و مواد از بدن نقش دارد. حدود 85 درصد لنفوماهای غیر هوچکین از نوع لنفومای سلول B از جمله لنفومای لنفومای سلول B بزرگ منتشره (DLBCL) و لنفوماهای فولیکولار هستند. در حالی که بسیاری از این بیماران به اولین شیمی درمانی ها مقاومت نشان می دهند اما بسیاری از آن ها حتی با بیش از یک بار نیز به این درمان ها پاسخ نمی دهند. در این میان نزدیک به 40 درصد بیماران مبتلا به DLBCL می توانند از مزایای CAR T cell درمانی بهره مند شوند، اما هنوز درصد قابل توجهی از بیماران از جمله آن هایی که مبتلا به لنفومای فولیکولار هستند به CAR T cell درمانی پاسخ نمی دهند و نیازمند درمان های دیگر هستند.

 یک کارآزمایی انجام پذیرفته در چندین مرکز تحقیقاتی و درمانی نشان داده است که نیمی از بیمارانی که مبتلا به لنفوماهای با رشد آهسته دارند، پاسخ کاملی را به آنتی بادی به نام mosunetuzumab می دهند. در بین بیمارانی که که بعد از انجام CAR T cell درمانی، مجددا بیماری شان عود کرد، 22 درصد آن ها بعد از تیمار با آنتی بادی مذکور کاملا بهبود یافتند. به عقیده محققین استفاده از آنتی بادی mosunetuzumab هم توانایی کشتن سلول های سرطانی را دارد و هم این که می تواند کارایی CAR T cell درمانی را به میزان زیادی تقویت کند و عوارض جانبی مربوط به سایر درمان های موجود را نیز به دنبال نداشته باشد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه