تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 01 بهمن 1398
شواهد قطعی در مورد نحوه شکل گیری اولیه ترین سلول های ایمنی

  شواهد قطعی در مورد نحوه شکل گیری اولیه ترین سلول های ایمنی

به لطف پیشرفت های صورت گرفته در سال های اخیر، می توان سلول های پوست خود بیمار را برای تولید سلول های جدید و ایمنی درمانی سرطان یا تست مداخلات درمانی برای بیماری های اتوایمن مورد استفاده قرار داد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، گروهی از محققین استرالیایی در انستیتو تحقیقات کودکان ملبورن شواهد قطعی را در مورد نحوه شکل گیری اولیه ترین سلول های ایمنی ارائه کرده اند. به عقیده این محققین لنفوسیت ها به عنوان  یکی از اجزای اصلی سیستم ایمنی به جای سلول های بنیادی خون ساز که در مغز استخوان قرار دارند، از اولیه ترین اندام های جنینی بوجود می آیند.

در این مطالعه محققین از ابزار مهندسی ژنتیک و کشت سلول های بنیادی استفاده کردند و سلول های بنیادی پرتوان مهندسی شده ای را تولید کردند که زمانی که یک مارکر اولیه سلول های ایمنی(RAG1) در آن ها بیان می شود به صورت سبز درخشان در می آیند. RAG1 مسئول پاسخ ایمنی به عفونت ها و واکسن ها است. در ادامه آن ها این سلول های RAG1 مثبت را جداسازی کرده و نشان دادند که آن ها می توانند انواع متعدد سلول های ایمنی از جمله سلول های مورد نیاز برای تکوین کلیه سیستم ایمنی را شکل دهند. تصور می شود که این سلول های اولیه برای بلوغ صحیح تیموس نیز مهم هستند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه