تاریخ انتشار: چهارشنبه 26 تیر 1392
اثر دي ان اي بر نوع و ميزان پيشرفت سرطان

  اثر دي ان اي بر نوع و ميزان پيشرفت سرطان

مركز تحقيقات سرطان در موسسات ملي تندرستي آمريكا اعلام كردكه اغلب داروهايي كه امروزه براي درمان سرطان به كار مي روند، تنها بر مبناي ميزان تاثيرگذاري و ميزان جوابگويي بدن بيمار توليد و استفاده مي شوند و اين در حالي است كه فاكتور ژنتيك نيز اثر عميقي بر نوع و ميزان پاسخ گويي به درمان دارد.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان به نقل از ايرنا ، محققان موسسات ملي تندرستي آمريكا مجموعه داده هايي را منتشر كرده اند كه در آن به موارد موروثي سرطان پرداخته اند. 
مركز تحقيقات سرطان در موسسات ملي تندرستي آمريكا اعلام كرده است كه اغلب داروهايي كه امروزه براي درمان سرطان به كار مي روند، تنها بر مبناي ميزان تاثيرگذاري و ميزان جوابگويي بدن بيمار توليد و استفاده مي شوند و اين در حالي است كه فاكتور ژنتيك نيز اثر عميقي بر نوع و ميزان پاسخ گويي به درمان دارد. 
اغلب شيوه هاي درمان كه امروزه براي معالجه اين بيماري به كار مي روند، بر مبناي آزمون و خطاست اما اگر عناصر ژنتيك نيز مورد نظر قرار گيرد قاعدتا درمان موثرتر خواهد بود. 
براي انجام اين طرح تحقيقاتي، ۶۰ گروه سلولي در بيماران مورد نظر قرار گرفتند و برمبناي آن كه هريك از آنها كدام نوع سلول را در بدن دارند، تحقيق خود را تكميل كردند. طي اين تحقيقات جهش ژنتيكي سلول ها نيز مورد بررسي قرار گرفته است. 
اين تحقيقات نشان داده كه جهش هاي ژنتيكي در ايجاد و پيشرفت انواعي از سرطان از جمله سرطان پوست موثرند. 
پایان مطلب/
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه