تاریخ انتشار: شنبه 13 اردیبهشت 1399
آیا رژیم های غذایی که روزه دار بودن را تقلید می کنند سیستم ایمنی را تقویت می کنند

  آیا رژیم های غذایی که روزه دار بودن را تقلید می کنند سیستم ایمنی را تقویت می کنند

به عقیده محققین روزه داری و رژیم های غذایی که ناشتا بودن و روزه داری را تقلید می کنند می توانند به حذف سلول های ایمنی آسیب دیده و تضعیف شده و جایگزینی آن ها با سلول های ایمنی جوان تر و موثرتر کمک کنند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، پروفسور والتر لانگو و همکارانش در انستیتو USC Longevity به بررسی نحوه اثر گذاری روزه داری و رژیم غذایی مقلد اثرات روزه داری روی عملکرد ایمنی پرداخته اند و سعی دارند دریابند که آیا این امر می تواند کارایی واکسن ها و پاسخ بدن به عفونت های ویروسی مانند آنفلوانزا و حتی COVID-19 را تقویت کند یا خیر.

لانگو و همکارانش نشان داده اند که دوره های روزه داری یا رژیم های غذایی شبه روزه داری که با تغذیه با یک رژیم غذایی طبیعی دنبال می شوند، می توانند جوان سازی مجدد سیستم ایمنی وابسته به سلول های بنیادی را در مدل های موشی پیر افزایش دهند. هم چنین کارآزمایی های بالینی اولیه نیز نشان داده است که این رویکرد حتی در دوره های کوتاه مدت می تواند به پاک سازی سلول های سفید خونی پیر و آسیب دیده منجر شود و در ادامه زمانی که این روزه داری یا استفاده از رژیم های غذایی شبه روزه داری متوقف شد، با یک رژیم غذایی طبیعی، سطح سلول های ایمنی به سطح طبیعی بازگردد با این تفاوت که فرد دارای یک سیستم ایمنی قوی تر خواهد بود و این امر مزایای زیادی برای سلامتی فرد خواهد داشت.

به عقیده لانگو، روزه داری می تواند موجب مقاومت بیشتر به عفونت های ویروسی باشد. هم چنین کارآزمایی های اولیه نیز حاکی از کاهش ریسک فاکتورهای مربوط به بیماری های قلبی عروقی مانند فشار خون و التهاب، سطح قند خون و سطح کاهش یافته IGF-1 شود. این امر موجب کاهش وزن بدن از طریق کاهش چربی کل و چربی احشایی بدن شود ولی روی توده عضلانی فرد اثری نداشته باشد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه