تاریخ انتشار: پنجشنبه 03 مرداد 1392
از سلول هاي مغز استخوان موش آزمايشگاهي ، نمي توان سلول بنيادي به دست آورد

  از سلول هاي مغز استخوان موش آزمايشگاهي ، نمي توان سلول بنيادي به دست آورد

محققان علوم پزشکی در آمریکا اعلام کردند نمی توانند سلول های بنیادی شبه جنینی را در سلول های مغز استخوان موش های آزمایشگاهی بیابند.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان، محققان دانشگاه استانفورد می گویند با اینکه پیشتر دانشمندان اعلام کرده بودند به سبب مشکلات اخلاقی مربوط به تحقیقات بر روی سلول های انسانی ،‌سلول های مغز استخوان جنینی را جایگزین کرده بودند ولی در واقع این سلول های جنینی را نمی توان به عنوان منبع سلول های بنیادی به کار گرفت.
دکتر ایروین ویسمن و همکارانش در دانشگاه استانفورد می گویند : ما تلاش کردیم با روش های کنونی ، از مغز استخوان یا سلول های خونی موش آزمایشگاهی ، سلول بنیادی به دست آوریم وی این کار میسر نشد.
به گزارش واحد مرکزی خبر، در صورتی که چنین تحقیقی تایید شود ، محققان باید با وجود چالش های اخلاقی بر سر راه تحقیقات بر روی سلول های بنیادی انسانی ، به فکر جایگزین دیگری برای یافتن این سلول های مهم و اساسی باشند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه ،‌سلول های موش ، نخستین بار در سال 2006 توسط محققان دانشگاه لوئیس ویل در کنتاکی آمریکا مورد استفاده قرار گرفتند.
در سال 2010 ، محققان با همکاری واتیکان در طرحی خیریه ، لزوم افزایش آگاهی درباره جایگزین های سلول های بنیادی جنین انسان را مطرح کردند.
پایان مطلب/
 
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه