تاریخ انتشار: دوشنبه 07 مرداد 1392
پیشگیری از پیوند بافت آلوده

  پیشگیری از پیوند بافت آلوده

استفاده از سیستم عصبی مرکزی جنین های سقط شده جهت فراهم کردن سلول های بنیادی به منظور ترمیم آسیب های ایجاد شده در اثر بیماری های تحلیل برنده سیستم عصبی به عنوان راهکاردرمانی محسوب می شود. آلودگی های میکروبی بافت جنینی باعث آلوده شدن مغز گیرندگان سلول های پیوندی خواهد شد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalnewstoday، تیمی از محققان آلمانی تکنیک شستشویی ابداع نموده اند که آلودگی بافت های جنینی را که سلول های بنیادی را فراهم خواهند نمود، حذف می کند. پیوند بافت عصبی جنینی گزینه درمانی برای بیمارانی است که از بیماری هایی نظیر پارکینسون و هانتینتون رنج می برند.  در اروپا قبل از پیوند بافت جنینی باید آزمایشات دقیق میکروبی صورت گیرد.طبق گفته محققان، فرایند سقط خطر آلودگی باکتریایی بافت ها ی جنین سقط شده انسان  را به دنبال دارد. این عامل مسبب آلودگی سلول های فرد گیرنده است.

مطالعه آن ها نشان می دهد که گستره وسیعی از آلودگی های میکروبی در بافت های جنینی می تواند باعث آلودگی شود. 47.7 درصد از بافت های جنینی که آن ها نمونه گیری کرده اند از نظر میکروبی مثبت بوده اند. آن ها دریافته اند که خطر آلودگی باکتریایی بیشتر ازآلودگی قارچی است .برای جلوگیری از آلودگی میکروبی در سلول های میزبان محققان تکنیک شستشویی را ابداع و آزمایش نموده اند. در تست های آزمایشگاهی با استفاده از موش ها به عنوان میزبان های دریافت کننده پیوند، این تکنیک کاهش آلودگی را نشان داده است. به دنبال موفقیت این تکنیک در حیوانات آزمایشگاهی ، تکنیک شستشو در آزمایشات بالینی هم به کار رفته است. تا کنون 350 بیمار مبتلا به پارکینسون و 100 بیمار مبتلا به هانتینتون  این گونه پیوند را دریافت نموده  وهیچ گونه آلودگی نیز گزارش نشده است . محقققان می گویند گرچه خطر آلودگی بسیار اندک است اما آن ها استفاده از آنتی بیوتیک را توصیه می کنند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه