تاریخ انتشار: جمعه 11 مرداد 1392
کشف محل بهترین سلول های بنیادی برای پیوند مغز استخوان

  کشف محل بهترین سلول های بنیادی برای پیوند مغز استخوان


محققان دانشگاه McMaster محل بهترین سلول های بنیادی خون را کشف کردند. این سلول های بنیادی که در انتهای استخوان قرار دارند می توانند درصد موفقیت پیوند مغز استخوان را افزایش دهند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان و به نقل از sciencedaily ؛ محققان محل بهترین سلول های بنیادی خون در انسان را کشف کردند.این کشف میزان مغز استخوان مورد استفاده در عمل پیوند راکاهش می دهد و باعث کاهش موارد رد پیوند خواهد شد و همچنین  روند بازسازی را افزایش خواهد داد. به گفته این محققان، سلول های بنیادی انسان(HSC) که در منطقه ترابکولار یا انتهای استخوان قرار دارند بیشترین توانایی را جهت احیاء خون و سیستم ایمنی بدن دارا می باشند.

این یافته ها نشان می دهند که کیفیت سلول های بنیادی باهم یکسان نیست و محل قرار گرفتن این سلول ها بر روی کیفیت آنها موثر می باشد به طوری که سلول هایی که در انتهای استخوان قرار گرفته اند کیفیت بهتری را از خود نشان می دهند. بیش از 50 سال  است که پیوند مغز استخوان به طور عادی  در بسیاری از بیمارستان ها برای درمان  بیماری ها یی نظیر سرطان خون ، کم خونی، و اختلالات ایمنی انجام می گیرد.

به گفته دکتر Bhatia رئیس تحقیقات دانشگاهی  سلول های بنیادی کانادا  : سلول های که در اطراف بهترین سلول های بنیادی قرار می گیرند از اهمیت حیاتی خاصی برخوردار هستند. این سلول های بنیادی که همسایه های سلول های بنیادی نامیده می شوند در انتهای استخوان ها قرار دارند و خاصیت احیاکنندگی خود را به سلول های بنیادی القاء می کنند.

پایان مطلب /

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه