تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 14 مرداد 1399
راهی برای تقویت پیوند سلول های بنیادی خون بند ناف و استفاده بی خطر از آن ها در طولانی مدت

  راهی برای تقویت پیوند سلول های بنیادی خون بند ناف و استفاده بی خطر از آن ها در طولانی مدت

پژوهشگران انستیتو سرطان دانا فاربر یک تیمار آزمایشگاهی خلاقانه را به منظور تقویت موثر بودن پیوند سلول های بنیادی مشتق از خون بند ناف تست کرده اند که پروفایل ایمنی مطلوبی را در مطالعات جانوری طولانی مدت نشان داده است.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از www.cryo-cell.com، یکی از محدودیت های خون بند ناف به عنوان منبع سلولی برای پیوند، نرخ پذیرش پایین این سلول ها یا شانس موفقیت پذیرش پیوند(engraftment) آن ها و نرخ پذیرش آهسته این سلول ها در مقایسه با پیوند مغز استخوان است که این امر با نرخ بیشتر نارسایی پیوند همراه است و به همین دلیل پژوهشگران و پزشکان به دنبال راهی برای بهبود سرعت و کیفیت پیوند خون بند ناف است.

 آنالیزهای طولانی مدت و تست های مربوط به بی خطر بودن در پریمات های غیر انسانی نشان داده است که واحدهای خون بند ناف تیمار شده با یک مولکول پیام رسان موسوم به  16-دی متیل پروستاگلاندین E2 موجب بازسازی و بهبود انواع طبیعی سلول های خونی می شود و بعد از یک سال پیوند به این مدل های جانوری هیچ خطری را ایجاد نکرده است و در هیچ کدام از جانوران تیمار شده با این سلول ها، سرطان مشاهده نشد. محققین امیدوارند در آینده ای نزدیک از پتانسیل این ترکیب برای بهبود و افزایش شانس موفقیت پیوند سلول های بنیادی خون بند ناف در انسان استفاده کنند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه