تاریخ انتشار: یکشنبه 19 مرداد 1399
شناسایی پروتئینی ضروری برای باروری مردان

  شناسایی پروتئینی ضروری برای باروری مردان

اسپرماتوزوآهای که به صورت جدید در بیضه ها توید می شوند توانایی بارور کردن ندارند ولی زمانی که در اپیدیدیم بالغ می شوند به اسپرم های کاملا دارای عملکرد تبدیل می شوند. تکوین خود اپیدیدیم به فاکتورهای بیضه ای که در جریان لومینال دریافت می شود بستگی دارد. پیام رسانی نامناسب بین بیضه و اپیدیدیم را یکی از دلایل ناباروری مردان می دانند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، دکتر کیوزومی و همکارانش در دانشگاه اوزاکا دریافته اند که پروتئین لومینال بیضه ای  NELL2 که به گیرنده اش موسوم به ROS1 در سطح لومینال اپیدیدیم متصل می شود، تمایز اپیدیدیم را القا می کند. در مقابل، اپیدیدم تمایز یافته یک پروتئاز ضروری برای لقاح موسوم به ovochymase-2 را برای تولید اسپرم های کاملا بالغ و دارای عملکرد ترشح می کند. با توجه به آن چه گفته شد به نظر می رسد که برهمکنش بین بیضه-اپیدیدم تضمین کننده تولید مثل پستانداران است. به عقیده محققین NELL2 موجب شروع مجموعه ای از وقایع می شود که برآیند آن بالغ شدن اسپرمی است که در سیستم تولید مثلی جنس ماده قابلیت حرکتی پیدا می کند.

این مطالعه NELL2 را به عنوان یک فاکتور پروتئینی مترشحه از سلول های زایای بیضه به عنوان یک تنظیم کننده اصلی باروری معرفی می کند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه