تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 21 مرداد 1399
راهی برای هدف قرار دادن سلول های بنیادی سرطانی مقاوم

  راهی برای هدف قرار دادن سلول های بنیادی سرطانی مقاوم

سرطان های خونی مانند لوکمیا می توانند به طور موثری هدف شیمی درمانی قرار گیرند اما به دلیل مقاومت سلول های سرطانی به رژیم های شیمی درمانی، این سرطان ها معمولا مجددا عود می کنند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، محققین دانشگاه هاروارد یک مشخصه منحصربفرد سلول های سرطانی مقاوم را شناسایی کرده اند که شامل تغییر موقتی به متابولیسم و نحوه استفاده از مواد غذایی است. این یافته می تواند راهی برای طراحی داروهای موثر و حذف سلول های سرطانی مقاوم باشد.

در زمینه سرطان، محققین معمولا فکر می کنند که مقاومت سلولی مربوط به تغییرات ژنتیکی ثابت در سلول های است. اما پژوهش جدید صورت گرفته در هاروارد مکانیسم دیگری را دلیل مقاومت درمانی سلول ها به داروهای شیمی درمانی می دانند.

با استفاده از یک مدل موشی لوکمیای میلوئید حاد و سلول های نشان دار شده با یک پروتئین بیولومینسانس و پروتئین فلورسنت، محققین دریافتند که سلول هایی که بعد از شیمی درمانی باقی می مانند متحمل تغییرات موقتی در متابولیسم شان می شوند. به طور ویژه، آن ها مسیر استفاده شان از اسید آمینه گلوتامین را تغییر می دهند و آن را در جهت تولید نوکلئوتید بکار می گیرند. این یک پاسخ موقت به استرس است که اگر بتوانیم راهی برای هدف قرار دادن آن بیابیم می توانیم سلول های سرطانی را بسیار آسیب پذیر سازیم.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه