تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 21 مرداد 1399
هدفی جدید برای بهبود ایمنی درمانی سرطان

  هدفی جدید برای بهبود ایمنی درمانی سرطان

پژوهشگران مرکز جامع سرطان دانشگاه کالیفرنیا یک درمان ترکیبی جدید و بالقوه را برای درمان کارسینومای سنگفرشی پیشرفته سرو گردن شناسایی کرده اند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، ایمنی درمانی ها با استفاده از بلوک کردن PD1 موجب افزایش امیدواری به درمان بسیاری از سرطان های صعب العلاج شده است و به یک درمان مورد تایید برای این سرطان ها از جمله سرطان سر و گردن تبدیل شده است. با این حال میزان پاسخ دهی افراد به این درمان بسیار بالا نیست و مدت پاسخ دهی نسبتا کوتاه است که نشان دهنده این است که سرطان ممکن است به بلوک کردن PD1 مقاومت نشان دهد. برای حل این مشکل، پژوهشگران دانشگاه کالیفرنیا به مطالعه نقش سلول های بنیادی سرطانی و پروتئین BMI1 پرداختند. مطالعات متعدد از نقش سلول های بنیادی سرطانی در مقاومت درمانی و عود مجدد سرطان ها از جمله سرطان سر و گردن حکایت دارند و در این میان پروتئین BMI1 موجب افزایش خودنوزایی سلول های بنیادی سرطانی می شود. هدف قرار دادن این پروتئین می تواند راه حلی برای ریشه کن کردن سلول های بنیادی سرطانی باشد.

این مطالعه روی مدل های موشی نشان داده است که داروی ایمنی درمانی anti-PD1 در ترکیب با PTC209(مهار کننده ای که پروتئین BMI1 را هدف قرار می دهد)، می تواند رشد و پراکنش سلول های سرطانی را متوقف کند و مانع از عود مجدد سرطان شود. این ترکیب دارویی می تواند سلول های بنیادی سرطانی را ریشه کن کند. این اولین مطالعه پیش بالینی است که شواهدی را ارائه می دهد که هدف قرار دادن پروتئین های BMI1 می تواند موجب تقویت ایمنی درمانی شود و با فعال کردن ایمنی ضد توموری سلول های بنیادی سرطانی را حذف کند.

این مطالعه درمان ترکیبی anti-PD1 و PTC209 را یک درمان موثر برای سرطان کارسینومای سنگفرشی سر و گردن می داند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه