تاریخ انتشار: شنبه 25 مرداد 1399
چرا عوارض جانبی بسیاری از داروها برای زنان بیشتر است؟!

  چرا عوارض جانبی بسیاری از داروها برای زنان بیشتر است؟!

احتمالا زنان بیشتر از مردان از عوارض جانبی داروها رنج می برند که این امر احتمالا به این دلیل است که در کارآزمایی های بالینی دوزهای مختلف دارو بیشتر روی مردان تست شده است.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، پژوهشگران در دانشگاه کالیفرنیا در برکلی به آنالیز داده های مربوط به چندین هزار مقاله موجوددر مجلات پزشکی پرداخته اند و به وضوح دریافته اند که دوزهای دارویی مربوط به 86 داروی مورد تایید سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) از نظر جنسیتی نتایج متفاوتی را ایجاد می کند!. این داروها شامل داروهای ضد افسردگی، داروهای قلبی عروقی و داروهای ضد صرع و ضد حساسیت بوده است.

بررسی های این پژوهش نشان می دهد که در بیش از 90 درصد موارد، این زنان هستند که عوارض جانبی مانند سرگیجه، سردرد، افسردگی، مشکلات هوشیاری و شناختی، صرع و مشکلات قلبی را در پاسخ به داروها نشان می دهند که این بدین معنی است که در بسیاری از مطالعات، اثر این داروها رو جنس زن نادیده گرفته شده است و طراحان آزمایش بیشتر به مردان برای پاسخ دهی به داروها متکی بوده اند. به عقیده محققین در مورد بسیاری از داروها باید به توجه به این خلاء مطالعاتی بازنگری هایی صورت گیرد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه