تاریخ انتشار: دوشنبه 14 مهر 1399
آیا آمودیاکین می تواند به کوتاه شدن دوران پاندمی COVID-19 کمک کند؟

  آیا آمودیاکین می تواند به کوتاه شدن دوران پاندمی COVID-19 کمک کند؟

پژوهشی جدید بوسیله محققین آمریکایی اهمیت و ارزش فناوری Organ-on-a-chip به عنوان یک پلت فرم متناسب از نظر فیزیولوژیک را برای غربالگری های دارویی سریع نشان داده است و پیشنهاد کرده است که آمودیاکین (amodiaquine) ممکن است برای مهار عفونت ناشی از ویروس کرونا (SARS-CoV-2) مناسب باشد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، بیماری کروناویروس شایع موجود(COVID-19) که بوسیله SARS-CoV-2 ایجاد می شود به یک نگرانی بزرگ برای سلامتی دنیا تبدیل شده است. در حال حاضر محققین سریع ترین راه برای مقابله با این ویروس و این پاندمی یا همه گیری را استفاده از داروهای موجودی می دانند که برای بیماری های مشابه طراحی و تولید شده اند. در حالی که محققین بسیاری در سراسر دنیا به دنبال طی کردن این مسیر هستند اما یک چالش بزرگ بر سر راه آن ها این است که اغلب نتایج آن ها با استفاده از رده های سلولی و در شرایط آزمایشگاهی بدست آمده است.

انستیتو ملی سلامت(NIH) و بسیاری از سازمان های مربوطه بر این باورند که استفاده از فناوری های کشت سلولی میکروفلوئیدیک یا همان Organ-on-a-chip می تواند برای حل این چالش ها بسیار مناسب باشند و به خوبی فیزیولوژی اندام و وضعیت بیماری را شبیه سازی کنند و پاسخ های درمانی مطمئن تری را نیز ارائه دهند.

در تازه ترین تلاش در این زمینه، محققین دانشگاه هاروارد با استفاده از این فناوری نشان داده اند که آمودیاکوین می تواند یک داروی ضد ویروسی بالقوه برای مقابله با COVID-19 باشد. به عقیده آن ها آمودیاکین می تواند یک درمان شیموپروفیلاکسی برای جلوگیری از پراکنش COVID-19  و به عقیده آن ها ظرف مدت کوتاهی موجب سلامتی بیماران شود و حتی از آن ها در برابر ابتلای مجدد جلوگیری کند!.

آمودیاکین دارویی است که در حال حاضر برای مقابله با مالاریا تجویز می شود.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه