تاریخ انتشار: دوشنبه 21 مهر 1399
تحریک سلول های بنیادی منفرد برای تبدیل شدن به سلول های تخصص یافته

  تحریک سلول های بنیادی منفرد برای تبدیل شدن به سلول های تخصص یافته

محققین در دانشگاه ایلینویز روش منحصربفردی را ارائه کرده اند که به طور دقیق تولید هیدروژل را کنترل می کند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، هیدروژل ها پلیمرهای محلول در آبی هستند که به طور معمول برای حمایت سلول ها در اهداف بالینی و تحقیقاتی استفاده می شوند. این هیدروژل ها ماتریکس خارج سلولی را تقلید می کنند.

در این پژوهش جدید، محققین بر این باورند که تکنیک آن ها اجازه کپسوله کردن سلول های منفرد درون قطرات کوچک هیدروژل را می دهد و این امر می تواند برای تحریک تبدیل شدن سلول های بنیادی مغز استخوان به سلول های تخصص یافته استفاده شود. این تکنیک جدید در مقایسه با تکنیک های موجود که در یک روش کنترل نشده مقادیر زیادی هیدروژل را به همراه سلول استفاده می کنند و در نتیجه مطالعه برهمکنش بین سلول ها و پیرامون شان را مشکل می سازند، به مراتب بهتر است. این تکنیک جدید موسوم به hydrogel deposition می تواند برای اهداف درمانی مانند حمایت از سلول های بنیادی و ایجاد بافت های جدید مفید باشد.

طبق این تکنیک جدید نسبت سلول و هیدروژل به میزانی می شود که شبیه شرایط بدن است و به طور مهم تر نسبت ها را به ازای هر سلول تنظیم می کند. در این رویکرد سلول های بنیادی درون قطرات ژل نازک تری قرار می گیرند و به صورت سریع تری تکثیر می شوند. در این ژل های نازک تر در مقایسه با ژل های حجیم تولید شده در روش های معمول، سلول ها کشش بیشتری را تجربه می کنند و همین کشش بیشتر سلول های بنیادی را برای تبدیل شدن به سلول هایی مانند سلول های استخوانی بهتر تحریک می کند.

محققین بر این باورند که این هیدروژل های نازک می تواند به تولید بافت استخوانی و اهداف درمانی و بازساختی کمک شایانی کنند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه