تاریخ انتشار: جمعه 09 آبان 1399
اطلاعاتی جدید در زمینه ترمیم زخم های پوستی

  اطلاعاتی جدید در زمینه ترمیم زخم های پوستی

اسکار، اثری است که آسیب‌ها یا زخم‌های پوستی به جا می‌گذارند. علی رغم پژوهش‌های انجام شده در این مورد، مکانیسم‌هایی که با کمک آنها می‌توان بافت اصلی غیر فیبروتیک را بازیابی یا بازسازی کرد، هنوز به خوبی درک نشده‌اند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، دکتر جنی وی و  همکارانش در دانشگاه پنسیلوانیا در بررسی جدید خود نشان داده‌اند که فعالیت نوعی گیرنده درد موسوم به "TRPA1" که در نورون‌های حسی پوست وجود دارد، می‌تواند شکل‌گیری اسکار را محدود کند و بازیابی بافت را بهبود ببخشد. گیرنده‌های درد که "نوسیسپتور"(Nociceptor) نامیده می‌شوند، نسبت به محرک‌های مکانیکی، دما و مواد شیمیایی مضر واکنش نشان می‌دهند.

این گروه پژوهشی، کارآیی فعال شدن TRPA1 را در ترمیم زخم سه مدل موش تایید کردند و همچنین دریافتند که فعال‌سازی موضعی این گیرنده درد می‌تواند به تولید واکنش در محل زخم منجر شودفعالسازی TRPA1 موجب می‌شود که سلول‌های دندریتیک پوست، پروتئین اینترلوکین۲۳ (IL-23) را تولید کنند و به بهبود بازیابی بافت منجر شوند. یافته‌های این پژوهش، بینش‌های جدیدی را در مورد مسیرهای سیگنال‌دهی عصبی- ایمنی پوست ارائه می‌دهند که برای بازیابی بافت پستانداران مهم هستند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه