تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 20 آبان 1399
یک کارآزمایی برای تست داروهای موجود علیه سرطان های خونی نادر

  یک کارآزمایی برای تست داروهای موجود علیه سرطان های خونی نادر

محققین دانشگاه های وارویک و بیرمنگام یک کارآزمایی بالینی را برای تست داروهای موجود و درمان یک سرطان خون نادر طراحی کرده اند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، در این کارآزمایی جدید محققین این دانشگاه ها به دنبال استفاده از داروهای موجود برای بیماری های دیگر(repurpose existing drugs) برای افزایش کیفیت زندگی و سلامت افراد مبتلا به سندرم میلودیسپلازی(MDS) هستند؛ مشکلی که در آن بیماران قادر به تولید مقادیر کافی از سلول های خونی سالم نیستند.

این کارآزمایی بالینی که REPAIR-MDS(استفاده مجدد از داروها برای بهبود پاسخ های خونی در سندرم میلودیسپلازی) نام گرفته است به تست شماری از درمان ها برای بهبودی تشکیل سلول های خونی سالم و کاهش نواقص سلول های قرمز خونی  می پردازد که تهدید کننده حیات هستند. این کارآزمایی با فراخواندن بیمارانی که برای این کار داوطلب می شوند در ماه می 2020 آغاز خواهد شد.

سندرم میلودیسپلازی به عنوان یک بیماری خونی نادر بیشتر در افراد بالای 70 سال رخ می دهد و متاسفانه در حال حاضر برای آن درمانی وجود ندارد، هر چند درمان آن از طریق شیمی درمانی اولیه و سپس پیوند سلول های بنیادی امکان پذیر است.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه