تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 27 آبان 1399
اثربخشی محدود پلاسمای افراد بهبود یافته روی بیماران مبتلا به COVID-19

  اثربخشی محدود پلاسمای افراد بهبود یافته روی بیماران مبتلا به COVID-19

تحقیقات جدید نشان داده است که اهدا پلاسما از خون افراد بهبود یافته از COVID-19 به افراد مبتلا به این بیماری، شدت بیماری یا مرگ آنها را کاهش نمی دهد. اولین آزمایشات بالینی به منظور بررسی اثرات پلاسمای بهبودیافتگان روی سایر افراد بیمار در کشورهایی از جمله هند و ایالات متحده انجام شده است.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از Sciencedaily، بر اساس مطالعه انجام شده در سراسر هند به عنوان یک درمان بالقوه برای بیماران مبتلا به کرونا که در مجله پزشکی BMJ گزارش شده است، می توان نتیجه گرفت که پلاسمای افراد بهبودیافته روی سایر بیماران اثربخشی محدودی نشان داده است.

محققان معتقدند که مطالعات آینده با استفاده از پلاسما همراه با مقادیر بالای آنتی بادی علیه ویروس کرونا ممکن است موثرتر باشد.  با چند روش درمانی مفید کشورها در تلاشند تا راه هایی برای کاهش شدت ویروس کرونا جدید پیدا کنند.

یک ایده جمع آوری آنتی بادی های پلاسما بیماران بهبودیافته و تزریق آن به خون فرد بیمار که با عفونت مبارزه می کند. این روش برای اولین بار در سال 1892 در برابر دیفتری آزمایش شد و نشان داده شد که به بهبود سرعت بیماری ابولا و SARS کمک می کند، که توسط همان خانواده پاتوژن ویروس کرونا ایجاد می شود. اما در یک کارآزمایی بالینی تصادفی در ده ها بیمارستان دولتی و خصوصی در سراسر هند ، محققان دریافتند که این روش در کاهش مرگ و میر یا توقف پیشرفت به COVID-19 در بیماران موفقیت آمیز نبوده است.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه