تاریخ انتشار: یکشنبه 23 آذر 1399
ضد عفونی کننده بدون الکل دست به همان اندازه نسخه های الکلی در برابر COVID موثر است

  ضد عفونی کننده بدون الکل دست به همان اندازه نسخه های الکلی در برابر COVID موثر است

مطالعه ای جدید بوسیله محققان دانشگاه بریگام یانگ نشان می دهد که ضد عفونی کننده دست بدون الکل به همان اندازه محصولات با الکل در ضد عفونی سطوح از ویروس COVID-19 موثر است.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، این محققین بر این باورند که ترجیح  CDC به ضد عفونی های الکلی از تحقیقات محدود روی ضد عفونی کننده ها علیه SARS-CoV-2 ناشی می شود. آن ها برای کشف سایر گزینه ها، نمونه هایی از ویروس کرونای جدید را با ضد عفونی کننده های مبتنی بر کلرید بنزالکونیوم(benzalkonium chloride) تیمار کردند که معمولا در ضد عفونی کننده های دستی بدون الکل استفاده می شود. هم چنین آن ها از ترکیبات مبتنی بر آمنیوم کواترنر نیز که در ضد عفونی کننده ها استفاده می شود نیز علیه ویروس کرونای جدید استفاده کردند و مشاهده کردند که این ترکیبات می توانند 9/99 درصد ویروس را ظرف مدت 15 ثانیه از بین ببرد. کلرید بنزالکونیوم با غلظت های بسیار پایین استفاده می شود و منجر به عوارض جانبی مربوط به ضد عفونی کننده های الکلی نمی شود.

نتایج این مطالعه نشان می دهد ضدعفونی کننده های غیر الکلی می توانند به همان اندازه ضد عفونی کننده های الکلی یا حتی بیشتر و سریع تر برای مقابله با ویروس کرونای جدید موثر باشند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه