تاریخ انتشار: شنبه 29 آذر 1399
تولید آنتی بادی های مختلف در پاسخ به SARS-CoV-2 درکودکان

  تولید آنتی بادی های مختلف در پاسخ به SARS-CoV-2 درکودکان

کودکان و بزرگسالان در پاسخ به عفونت با ویروس کرونا SARS-CoV-2 ، انواع مختلفی از آنتی بادی ها را تولید می کنند و در یک مطالعه جدید محققین کالج پزشکان و جراحان دانشگاه کلمبیا نشان داده شد که روند عفونت و پاسخ ایمنی در کودکان به علت تفاوت در آنتی بادی ها مشخص است و اکثر کودکان به راحتی ویروس را از بدن خود حذف می کنند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، به عقیده محققین این مطالعه جدید،در کودکان  دوره عفونی بسیار کوتاهتر است و احتمالاً به اندازه بزرگسالان در بدن پخش نمی شود. کودکان ممکن است این ویروس را با کارآیی بیشتری نسبت به بزرگسالان حذف کنند و برای خلاص شدن از آن نیازی به پاسخ ایمنی آنتی بادی قوی ندارند.

یکی از تظاهرات چشمگیر بیماری همه گیر COVID-19 این است که اکثر کودکان به خوبی با ویروس کنار می آیند در حالی که افراد مسن به مبارزه بلند مدت تری با آن نیاز دارند. این یک عفونت جدید برای همه است ، اما کودکان برای اولین بار در مقابل عوامل بیماری زا سازگار هستند و این همان چیزی است که سیستم ایمنی بدن آنها برای انجام این کار طراحی کرده است. کودکان سلول های T ساده ای دارند که قادر به تشخیص انواع پاتوژن های جدید هستند، اما در افراد مسن این مسئله بیشتر به حافظه ایمونولوژیک ما وابسته است و به این دلیل بزرگسالان قادر به پاسخ به یک پاتوژن جدید مانند کودکان نیستند.

 این مطالعه برای اولین بار نشان داده است که در مقایسه با بزرگسالان ، کودکان آنتی بادی کمتری علیه پروتئین سطح ویروس که مسبب آلوده کردن سلول های انسانی است، تولید می کنند.  آنتی بادی های کودکان کمترین فعالیت خنثی کنندگی را داشتند ، در حالی که همه بزرگسالان ، از جمله بزرگسالان جوان در 20 سالگی ، آنتی بادی های خنثی کننده تولید می کردند و  بزرگسالان بیمار بیشترین فعالیت خنثی کننده را داشتند. احتمالاً مدت زمان حضور ویروس در بیماران بد حال بیشتر است. در واقع بین میزان پاسخ ایمنی ما و میزان عفونت ارتباط وجود دارد: هرچه شدت عفونت بیشتر باشد ، ایمنی بدن نیز از مقاومت بیشتری برخوردار است ، زیرا باید سلولهای ایمنی بیشتری به منظور واکنشهای ایمنی بدن و حذف دوزهای بالاتر ویروس وجود داشته باشد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه