تاریخ انتشار: دوشنبه 29 دی 1399
استفاده از نانوذرات الکتروریسی شده برای تولید زخم پوش

  استفاده از نانوذرات الکتروریسی شده برای تولید زخم پوش

سرطان پوست یکی از شایع ترین اشکال سرطان است که عمدتا ناشی از قرار گرفتن بیش از حد در معرض اشعه فرابنفش خورشید است. دو نوع سرطان پوست وجود دارد: ملانوما که سرطان سلول های رنگ دانه دار پوست موسوم به ملانوسیت ها است و سرطان غیر ملانومایی که مربوط به سایر سلول های پوستی است. در این میان ملانوما بدخیم تر است و نرخ مرگ و میر بیشتری دارد.
امتیاز: Article Rating

 به گزارش بنیان به نقل از medicalnewstoday، درمان شایع برای سرطان پوست شامل جراحی، پرتو درمانی و شیمی درمانی است. این درمان ها و سایر درمان های متداول با محدودیت هایی مواجه هستند. یکی از جایگزین های امیدوار کننده که در سال های اخیر معرفی شده است هایپرترمیا است که شامل گرما دادن بافت سرطانی است. یکی از انواع این رویکرد، هایپرترمیای مغناطیسی است که نانوذرات مغناطیسی برای گرم کردن تومورها استفاده می شوند و در این جا از یک میدان مغناطیسی بیرونی برای تحریک استفاده می شود. اشکال این روش این است که نمی توان گرمادهی یکدستی را برای بافت های سرطانی ایجاد کرد.

در پژوهشی جدید، محققین هندی بانداژی را تولید کرده اند که دارای مخلوط منحصربفردی از پلیمر حاوی نانوذرات ریسیده شده با استفاده از روش الکتروریسی است. این نانوذرات از جنس اکسید آهن(Fe3O4) هستند و پلیمر مورد استفاده نیز پلی کاپرولاکتون بوده است. محققین این بانداژ الکتروریسی شده Fe3O4 PCL- را برای مدل موشی سرطان پوست استفاده کردند. در ادامه این بانداژ بوسیله یک میدان مغناطیسی با فرکانس بالا تحریک شد. افزایش دما در جایگاه توموری موجب نفوذ گرما به تومور و گسسته شدن سیستم عروقی تومور می شود. نتایج مطالعات جانوری حاکی از موثر بودن این رویکرد برای تومورهای پوستی بوده است و محققین امیدوارند می توان با انجام تست های بیشتر روی نمونه های جانوری بزرگ تر، در آینده ای نزدیک در مطالعات بالینی انسانی نیز از این رویکرد استفاده کنند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه