تاریخ انتشار: شنبه 06 آذر 1400
تعامل مادر و کودک، فیزیولوژی و رفتار آن‌ها را با یکدیگر هماهنگ می کند

  تعامل مادر و کودک، فیزیولوژی و رفتار آن‌ها را با یکدیگر هماهنگ می کند

هماهنگی رفتاری مادر و فرزند هنگام بازی تأثیرات مثبتی را بر فعالیت فیزیولوژیک کودک به دنبال تغییرات فیزیولوژیک در مادر به همراه دارد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بنیان، مادر و فرزند در هنگام بازی کردن، به طور غریزی به نشانه‌های یکدیگر پاسخ می‌دهند. تعاملات مثبت آن‌ها باعث افزایش رشد اجتماعی- عاطفی کودک می‌شود. یک مطالعه جدید از دانشگاه ایلینویز به بررسی نحوه هماهنگی واکنش‌های فیزیولوژیکی و رفتاری در زمان بازی مادر و کودک می‌پردازد.

در این پژوهش، محققان رفتار و بازخورد 110 مادر و فرزند 3 تا 5 ساله را به هنگام بازی با یکدیگر بررسی کردند. هر مادر و فرزندش در مرحله‌ی اول در کنار هم ساخت یک پازل سه بعدی را در 5 دقیقه و در مرحله‌ی بعد دکتر بازی با حیوانات عروسکی را نیز به مدت 5 دقیقه انجام دادند. هنگام انجام آزمایش شرکت کنندگان به الکترود‌های بی سیم مجهز‌ شده بودند تا پاسخ‌های پاراسمپاتیک آن‌ها از تغییر ضربان قلب برای انجام آزمایشی تحت عنوان Respiratory Sinus Arrhythmia (RSA) ثبت شود. به علاوه، تمام مراحل ضبط شدند و محققان رفتار‌های تعاملی مادر و فرزند را کد گذاری و ارزیابی کردند.

تغییر مثبت در RSA در زمان وقوع تهیج اجتماعی در مادر و فرزند و نزدیک شدن آن‌ها به هم و کاهش RSA هنگام اضطراب و برخورد با مسئله مشاهده شد.

در نهایت، با توجه به این یافته‌ها، والدین می‌توانند در مورد اهمیت هماهنگ شدن با نشانه‌های کودکان و پاسخگویی به رفتارهای آن‌ها در طول زمان بازی و همچنین، سایر تعاملات بیشتر آگاه شوند. همچنین، پزشکان با کمک این مطالعه می‌توانند با شناسایی رفتارهای کم‌ اهمیت‌ تر، مانند پریدن وسط حرف‌های یکدیگر و نادیده گرفتن نوبت یکدیگر مشکلات احتمالی را برای مداخله زودهنگام تشخیص دهند.

پایان مطلب/

لینک منبع:

https://neurosciencenews.com/mother-child-behavior-physiology-19637/

 

 

 

 

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه