تاریخ انتشار: یکشنبه 14 آذر 1400
کرونای امیکرون

  کرونای امیکرون

سازمان بهداشت جهانی واریانت جدید ویروس SARS-CoV-2 تحت عنوان امیکرون (Omicron) را در 26 نوامبر 2021 به عنوان واریانت نگران کننده (VOC) اعلام کرد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بنیان، محققان آفریقای جنوبی و چندین کشور دیگر شناسایی مبتلایان به کرونای امیکرون را اخیرا گزارش کرده‌اند. هنوز به درستی سرعت انتقال امیکرون نسبت به سایر واریانت‌های کرونا مشخص نشده ‌است. اما، میزان ابتلا به آن در آفریقای جنوبی در حال افزایش است. از طرفی، تعداد افراد بستری شده نیز در آفریقای جنوبی بیشتر شده است. با این حال، هنوز به درستی مشخص نیست که علت آن بیشتر شدن تعداد مبتلایان به کروناست یا صرفا ابتلای به واریانت امیکرون. اطلاعات دقیقی نیز از علائم در دست نیست؛ اما، اولین گزارش‌های مربوط به ابتلا از میان دانشجویان بود و آن‌ها نیز به نوع خفیف بیماری مبتلا شده بودند. تمام واریانت‌های کووید-19 مانند دلتا که در تمام دنیا شایع است، می توانند به ویژه درگروه‌های آسیب پذیر منجر به بیماری حاد یا مرگ شوند. بنابراین، پیشگیری هنوز مهم ترین راهکار است.

به نظر می رسد افرار با سابقه‌ی ابتلای قبلی به کووید بیشتر در معرض ابتلا به امیکرون هستند. همچنان، تزریق واکسن از بیماری حاد و مرگ و میر جلوگیری می کند.

تست PCR برای تشخیص عفونت امیکرون می تواند استفاده شود و مطالعات برای تعیین تأثیر جهش امیکرون بر انواع دیگر آزمایش‌ها از جمله آزمایش‌های تشخیص سریع آنتی‌ژن ادامه دارد.

حفظ فاصله فیزیکی حداقل یک متری از دیگران، استفاده از ماسک مناسب، باز کردن پنجره‌ها برای بهبود تهویه، اجتناب از فضاهای بدون تهویه مناسب و یا شلوغ، تمیز نگه داشتن دست‌ها و به ویژه انجام به موقع واکسیناسیون با اولین واکسن در دسترس هنوز بهترین راه‌های پیشگیری از ابتلای به کرونا هستند. لطفا، آن‌ها را جدی بگیریم.

پایان مطلب/

لینک منبع

https://www.who.int/news/item/28-11-2021-update-on-omicron

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه