تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 05 بهمن 1400
تعیین سرعت پیری بیولوژیک با انجام آزمایش خون

  تعیین سرعت پیری بیولوژیک با انجام آزمایش خون

یک آزمایش خون جدید می‌تواند سرعت پیری بیولوژیکی را با شناسایی علائم متیلاسیون DNA مشخص کند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بنیان، محققان دانشکده بهداشت عمومی‌ میلمن دانشگاه کلمبیا آزمایش خون جدیدی را برای اندازه گیری سرعت پیری بیولوژیکی طراحی کرده‌اند.

بر اساس تجزیه و تحلیل برچسب‌های شیمیایی روی DNA موجود در گلبول‌های سفید، تحت عنوان علامت‌های متیلاسیون DNA، آزمایش جدید DunedinPACE طراحی شده‌است. تست  DunedinPACE  مخفف عبارت (Pace of Aging Computed from the Epigenome) مطالعه‌ی انجام شده توسط گروه Dunedin Birth Cohort  است که به تازگی به لیست در حال توسعه‌ی آزمایش‌های متیلاسیون DNA برای اندازه‌گیری پیری افزوده شده‌است.

آنچه DunedinPACE را منحصر به فرد می‌کند این است که، بر خلاف سایر آزمایش ها که با هدف اندازه گیری سن یا جوانی یک فرد طراحی شده‌است؛ DunedinPACE نشان می‌دهد که " آیا افراد در حال سریع یا آهسته پیر شدن هستند" . این طراحی می‌تواند DunedinPACE را به ابزاری حساس‌تر برای تشخیص اثرات مداخلاتی با هدف کند کردن پیری یا مواجهه‌هایی که فرآیندهای پیری را تسریع می‌کنند، تبدیل کند.

تا به حال معیار‌های ارزیابی پیری همه تغییرات مرتبط با افزایش سن را در تمام طول زندگی ثبت می‌کردند، این در حالی است که در این جا معیار براساس ارزیابی تغییراتی است که در گذشته اخیر رخ داده‌اند. به علاوه، دقت DunedinPACE هم ارز با دقیق ترین آزمایش‌های در پیش بینی بیماری، ناتوانی و مرگ و میر در آینده می‌باشد.

در تجزیه و تحلیل فعلی، میانسالی و بزرگسالان مسن با DunedinPACE سریعتر در معرض افزایش خطر ابتلا به بیماری مزمن، ناتوانی و مرگ و میر قرار داشتند. در طول عمر، DunedinPACE با معیارهای سن بیولوژیکی به دست آمده از بیوشیمی‌ خون و داده‌های متیلاسیون DNA و ادراک ذهنی شرکت‌کنندگان از شرایط سلامت خود مرتبط بود. همچنین، پیری سریع تر را در جوانان با سابقه‌ی مواجهه با فقر و مورد خشونت قرار گرفتن، نشان داد.

علاقه زیادی به گسترش فناوری‌های نوین برای اندازه‌گیری سن بیولوژیکی وجود دارد که یک فرد از نظر بیولوژیکی چقدر پیرتر یا جوان‌تر از پیش‌بینی تاریخ تولدش است. این مطالعه نشان می‌دهد که‌ اندازه‌گیری سرعت پیری یا تحلیل بدن یک فرد نیز امکان پذیر است. این یافته‌ها در کنار هم می‌توانند با کمک به درک عواملی که پیری زودرس در جمعیت‌های در معرض خطر را تحریک و همچنین، شناسایی مداخلاتی که می‌توانند پیری را کند کنند؛ در ایجاد سلامت عادلانه برای کل جامعه، راهبردی باشد.

پایان مطلب/

لینک منبع:

https://neurosciencenews.com/biological-aging-test-19934/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه