تاریخ انتشار: یکشنبه 14 فروردین 1401
تجربه‌ی افسردگی طولانی مدت در زنان باردار با وجود درمان با داروهای ضد افسردگی

  تجربه‌ی افسردگی طولانی مدت در زنان باردار با وجود درمان با داروهای ضد افسردگی

بسیاری از زنان با وجود استفاده از داروهای ضد افسردگی SSRI، در طول بارداری و پس از زایمان، افسردگی طولانی مدت را تجربه کردند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بنیان، نتایج مطالعه جدید منتشر شده در ژورنال Northwestern Medicine گزارش ‌می‌دهد که علی‌رغم استفاده از داروهای ضد افسردگی (مهارکننده‌های انتخابی بازجذب سروتونین)، بسیاری از زنان باردار علائم افسردگی و اضطراب طولانی مدت را در دوران بارداری و پس از زایمان خود داشتند. این مطالعه، همچنین نشان داد که علائم اضطراب در زنان افسرده تحت درمان، رایج است، در حالی که علائم در برخی از زنان به مرور بدتر ‌می‌شود.

این اولین مطالعه برای ارزیابی مسیرهای مختلف افسردگی و اضطراب در زنان باردار و پس از زایمان است. در طول بارداری، 18 درصد از زنان علائم افسردگی حداقل، 50 درصد خفیف و 32 درصد علائم بالینی مرتبط داشتند.

این داده نشان می‌دهد بسیاری از زنان باردار علائم افسردگی و اضطراب را علی‌رغم انتخاب خود برای ادامه درمان با داروهای ضدافسردگی در دوران بارداری و پس از زایمان گزارش می‌کنند. به همین دلیل، این زنان باید به طور مداوم در دوران بارداری و پس از زایمان تحت نظر باشند. بنابراین، پزشکان آن‌ها ‌می‌توانند درمان خود را برای کاهش علائم آنها تنظیم کنند. عوامل روانشناختی و روانی اجتماعی به سرعت در طول فرزندآوری تغییر می‌کنند. لذا، غربالگری‌های مکرر به پزشک این امکان را ‌می‌دهد که نوع و/یا شدت مداخله را تا زمانی که علائم بیماری بهبود‌یابد، تطبیق دهد.

افسردگی روی نوزاد نیز تأثیر ‌می‌گذارد. این امر بسیار مهم است؛ زیرا، در کودکانی که در معرض‌یک مادر افسرده قرار ‌می‌گیرند، خطر ابتلا به اختلالات رشد دوران کودکی را افزایش می‌یابد.

تحقیقات جدید همچنین نشان داد که زنان باردار که از مهارکننده‌های انتخابی بازجذب سروتونین برای درمان افسردگی خود استفاده می‌کنند، سلامتی کمتر از حد مطلوب از جمله افزایش شاخص توده بدن، ناباروری، میگرن، اختلالات تیروئید و آسم را نشان می‌دهند. به علاوه، سابقه اختلالات خوردن، شدت بالا رفتن افسردگی را پیش‌بینی می‌کند.

افسردگی و اضطراب در دوران بارداری بسیار شایع است و 20 درصد از زنان را در دوران بارداری و پس از تولد تحت تاثیر قرار ‌می‌دهد

پایان مطلب/

لینک منبع:

https://neurosciencenews.com/pregnancy-depression-ssris-20143/

فایل های پیوستی
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه