تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 16 فروردین 1401
علائم اولیه جدید برای پارکینسون کشف شد
یادداشت

  علائم اولیه جدید برای پارکینسون کشف شد

بر اساس تحقیقات جدید کم شنوایی و صرع نشانه‌های اولیه پارکینسون هستند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بنیان، محققان دانشگاه کوئین مری، از سوابق الکترونیکی مراقبت‌های بهداشتی اولیه بیش از یک میلیون نفر که در شرق لندن بین سال‌های 1990 تا 2018 زندگی می‌کردند، برای بررسی علائم اولیه و عوامل خطرزای پارکینسون استفاده کردند.

آن‌ها دریافتند که علائم شناخته شده مرتبط با پارکینسون، از جمله لرزش و مشکلات حافظه، ‌می‌تواند به ترتیب ده و پنج سال قبل از تشخیص ظاهر شود. آن ها همچنین دو ویژگی اولیه جدید پارکینسون، صرع و کم شنوایی را کشف کردند و توانستند این یافته‌ها را با استفاده از داده‌های موجود در Biobank انگلستان تکرار کنند.

در حالی که علائم اولیه پارکینسون قبلاً توضیح داده شده است، این مطالعات عمدتاً بر روی جمعیت‌های سفیدپوست مرفه متمرکز شده‌است و بیمارانی که از گروه‌های قو‌می‌ اقلیت و کسانی که در مناطق محروم اجتماعی زندگی می‌کنند، هستند عمدتاً تا به امروز در تحقیقات پارکینسون کمتر بررسی شده‌اند. مطالعه جدید، برای اولین بار شواهد بیشتری از عوامل خطرزا و علائم اولیه پارکینسون را با استفاده از داده‌های چنین جمعیت شهری متنوع و محروم ارائه ‌می‌دهد.

در شرق لندن، شرایطی مانند فشار خون بالا و دیابت نوع 2 با افزایش احتمال ابتلا به پارکینسون مرتبط بود. محققان همچنین ارتباط محکم‌تری بین مشکلات حافظه در این جمعیت نسبت به آن چه قبلاً توضیح داده شده است، مشاهده کردند.

شرق لندن یکی از مناطق با بالاترین درصد جمعیت سیاه‌پوست، آسیای جنوبی و گروه‌های قو‌می‌ مختلط و اقلیت‌های دیگر است که حدود 45 درصد از ساکنان این منطقه را، در مقایسه با 14 درصد موجود در بقیه بریتانیا، تشکیل می‌دهند. همچنین، تا حدودی بالاترین سطوح محرومیت در بریتانیا در این منطقه مشاهده ‌می‌شود و 80 درصد از بیمارانی که در این مطالعه شرکت کردند از خانواده‌های کم درآمد بودند.

این اولین مطالعه‌ای است که بر مرحله پیش تشخیصی پارکینسون در چنین جمعیت متنوعی با محرومیت‌های اجتماعی- اقتصادی بالا، به رغم دسترسی همگانی به مراقبت‌های بهداشتی تمرکز دارد. افراد گروه‌های قو‌می ‌اقلیت و مناطق محروم عمدتاً تا به حال در تحقیقات پارکینسون کمتر حضور داشته‌اند؛ اما، برای این که بتوانیم تصویر کاملی از شرایط به دست آوریم، باید اطمینان حاصل کنیم که تحقیقات فراگیر است و نشان دهنده همه کسانی است که تحت تأثیر قرار گرفته‌اند.

نتایج، عوامل خطرزای جدید و علائم اولیه را نشان داد که عبارتند از: صرع و کاهش شنوایی. در حالی که تحقیقات قبلی به این ارتباط اشاره کرده است، مانند شیوع صرع در بیماران پارکینسونی نسبت به جمعیت عمومی، اکنون تحقیقات بیشتری برای درک کامل این رابطه مورد نیاز است. در این بین، مهم است که پزشکان مراقبت‌های اولیه از این پیوندها آگاه باشند و درک کنند که علائم پارکینسون چقدر زود ظاهر ‌می‌شود، تا بیماران و پزشکان بتوانند تشخیص به موقع را دریافت و به موقع برای کمک به مدیریت این بیماری اقدام کنند.

افراد به پزشک عمو‌می‌ خود با این علائم مراجعه می‌کنند، اما اغلب تا پنج الی ده سال پس از آن تشخیص داده نمی‌شوند. به عنوان مثال، لرزش یکی از قابل تشخیص ترین علائم پارکینسون است؛ اما، در این مطالعه ده سال قبل از تشخیص نهایی مشاهده شد. این زمان برای بیماران بسیار طولانی است که نباید از دست برود. اگر بتوانیم پارکینسون را زودتر تشخیص دهیم، برای مداخله زودهنگام و ارائه درمان‌هایی که می‌تواند کیفیت زندگی بیماران را بهبود بخشد، زمان کافی داریم.

این مطالعه تأیید می‌کند که بسیاری از علائم و ویژگی‌های اولیه پارکینسون می‌تواند مدت‌ها قبل از تشخیص رخ دهد. از طریق تحقیقات PREDICT-PD که در حال انجام است، امید بر آن است که افراد در معرض خطر بالای پارکینسون، حتی قبل از ظاهر شدن علائم آشکار شناسایی شوند تا کیفیت زندگی بیماران بهبود یابد. هدف این پروژه شناسایی افراد در معرض خطر بالای ابتلا به این بیماری است. محققان به دنبال 10000 نفر از افراد 60 تا 80 ساله از هر گروهی هستند که پارکینسون ندارند تا در یک مجموعه ساده از آزمایشات آنلاین شرکت کنند که عوامل مرتبط با افزایش خطر ابتلا به این بیماری را بررسی ‌می‌کند.

پارکینسون بر همه افراد، صرف نظر از نژاد یا پیشینه اجتماعی تأثیر ‌می‌گذارد. اما پژوهش ها اغلب نتوانسته اند تنوع جامعه را نشان دهد. این تحقیق به بررسی ناشناخته‌های بسیاری در مورد چگونگی تأثیر این بیماری بر افراد گروه‌های کم‌ تر بررسی شده، کمک می‌کند و به آن معناست که می‌توان درمان‌های جدید را برای همه افراد مبتلا به این بیماری در راستای بهبود شرایط زندگی بیماران، توسعه داد.

در نهایت، جوانان نیز می‌توانند تحت تأثیر این بیماری قرار بگیرند و احتمالاً افراد بیشتری در آینده تحت تأثیر پارکینسون جوانی قرار خواهند گرفت. تشخیص زودهنگام ‌می‌تواند چنین تفاوتی در کیفیت زندگی و پیشرفت پارکینسون ایجاد کند. این در حالی است که با مدیریت مناسب ‌می‌توان به زندگی خوب ادامه داد.

پایان مطلب/

لینک منبع:

https://neurosciencenews.com/early-parkinsons-epilepsy-20146/

https://jamanetwork.com/journals/jamaneurology/article-abstract/2789505

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه