تاریخ انتشار: چهارشنبه 07 اردیبهشت 1401
باکتری‌ها به متاستاز تومور کمک می‌کنند

  باکتری‌ها به متاستاز تومور کمک می‌کنند

محققین نشان دادند که که باکتری‌های موجود در تومورها به متاستاز سلول‌های سرطانی کمک می‌کنند
امتیاز: Article Rating

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بنیان، محققان اخیرا نتایج مطالعه‌ی را در مجله Cell متشر کردند که باکتری‌ها با تقویت قدرت سلول‌های میزبان در برابر استرس مکانیکی در جریان خون، بقای سلولی را در طول پیشرفت تومور تقویت می‌کنند. مطالعه حاضر نشان می‌دهد که رفتار سلول‌های سرطانی توسط میکروب‌هایی که در داخل تومورها پنهان شده‌اند، کنترل می‌شود، که اکثریت آن‌ها در ابتدا عقیم هستند. این درگیری میکروبی از اجزای ژنتیکی، اپی‌ژنتیکی و متابولیکی که بیشتر داروهای سرطان را هدف قرار می‌دهند، متمایز است.
با این حال، مطالعه حاضر به این معنا نیست که استفاده از آنتی‌بیوتیک‌ها در طول درمان سرطان به نفع بیماران است. بنابراین، هنوز یک سوال علمی مهم در مورد چگونگی مدیریت باکتری‌های داخل تومور برای بهبود درمان سرطان در آینده وجود دارد. میکروب‌ها نقش مهمی در تأثیرگذاری بر استعداد سرطان و پیشرفت تومور، به‌ویژه در سرطان‌های کولورکتال دارند. با این حال، شواهد جدید نشان می‌دهد که آن‌ها همچنین اجزای جدایی ناپذیر خود بافت تومور در طیف گسترده ای از انواع سرطان، مانند سرطان پانکراس، سرطان ریه و سرطان سینه هستند. ویژگی‌های میکروبی با خطر سرطان، پیش‌آگهی و پاسخ‌های درمانی مرتبط است، اما عملکرد بیولوژیکی میکروب‌های ساکن تومور در پیشرفت تومور نامشخص است.
این که آیا این میکروب‌ها گذرا هستند یا محرک‌های پیشرفت تومور، یک سوال بحث برانگیز بوده است. سلول‌های توموری گیر افتاده توسط میکروب‌ها می‌تواند شایع‌تر از آنچه قبلاً تصور می‌شد باشد، که بر ارزش بالینی درک نقش دقیق میکروبی ساکن تومور در پیشرفت سرطان تأکید می‌کند. برای رفع این شکاف، محققان این مطالعه از مدل موشی سرطان سینه با مقادیر قابل توجهی باکتری در داخل سلول‌ها، مشابه سرطان سینه انسان، استفاده کردند. آن‌ها دریافتند که میکروب‌ها می‌توانند از طریق سیستم گردش خون همراه با سلول‌های سرطانی حرکت کنند و نقش مهمی در متاستاز تومور ایفا کنند. به طور خاص، این باکتری‌های گذرا می‌توانند شبکه اکتین سلولی را تعدیل کنند و بقای سلولی را در برابر استرس مکانیکی در گردش خون افزایش دهند.
محققین این مطالعه ابراز داشتند که چنین فراوانی کم باکتری می‌تواند نقش مهمی در متاستاز سرطان داشته باشد. آنچه حتی شگفت‌انگیزتر است این است که تنها یک تزریق باکتری به تومور سینه می‌تواند باعث ایجاد توموری شود که در اصل به ندرت متاستاز می‌کند. میکروبیوتای داخل سلولی می‌تواند یک هدف بالقوه برای جلوگیری از متاستاز در انواع وسیع سرطان در مراحل اولیه باشد، که بسیار بهتر از درمان بعدی آن است. اگرچه این مطالعه نقش واضحی از باکتری‌های داخل تومور را در ترویج کلونیزاسیون متاستاتیک سلول‌های سرطانی نشان داد، نویسندگان این احتمال را رد نکردند که میکروبیوم روده و سیستم ایمنی ممکن است همراه با باکتری‌های داخل توموری برای تعیین پیشرفت سرطان عمل کنند. در آینده، تجزیه و تحلیل عمیق بیشتر در مورد چگونگی حمله باکتری‌ها به سلول‌های تومور، نحوه ادغام باکتری‌های داخل سلولی در سیستم سلول میزبان، و نحوه تعامل سلول‌های تومور حاوی باکتری با سیستم ایمنی، بینش‌هایی را در مورد نحوه اجرای صحیح آنتی بیوتیک‌ها برای سرطان ارائه خواهد کرد. 
پایان مطلب/
منبع: DOI: 10.1016/j.cell.2022.02.027

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه