تاریخ انتشار: شنبه 24 اردیبهشت 1401
کاهش 61 درصدی احتمال ابتلا به سرطان بدخیم با ترکیب 3 درمان ساده

  کاهش 61 درصدی احتمال ابتلا به سرطان بدخیم با ترکیب 3 درمان ساده

طبق یافته‌های جدید دانشمندان، ترکیب ویتامین D، امگا 3 و ورزش، احتمال ابتلای افراد بالای 70 سال را به انواع بدخیم سرطان تا 61 درصد می‌کاهد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیان، تحقیقات جدید دانشمندان اروپایی نشان می‌دهد که ترکیب سه مداخله ساده - مکمل ویتامین D و امگا 3 به همراه ورزش خانگی، می‌تواند به طور چشمگیری خطر ابتلا به سرطان را در افراد مسن سالم، کاهش دهد. کارآزمایی بالینی انجام شده با نام DO-HEALTH اولین آزمایشی است که این سه مداخله را با هم آزمایش می‌کند و نشان داده است که استفاده همزمان از آنها بر پیشگیری از سرطان تأثیر افزایشی دارد.

کارآزمایی DO-HEALTH برای حمایت از پیری سالم در سالمندان اروپایی بالای 70 سال طراحی شده است و بر پیشگیری از سرطان با استفاده از سه مداخله‌ای که پیش از این به طور جداگانه نشان داده‌‌شده است که بر پیشگری از سرطان موثر هستند، متمرکز شده است.

محقق اصلی این مطالعه، دکتر Heike Bishchoff-Ferrari، از دانشگاه زوریخ در سوئیس، توضیح داد که «ویتامین D بر سرکوب سلول‌های سرطانی تأثیر می‌گذارد و هورمون‌های رشد را کاهش می‌دهد، امگا 3 دارای اثرات ضد التهابی است، و مشخص شده است که ورزش باعث القا مرگ سلول‌های سرطانی می‌شود. مطالعات منتشر شده در حال حاضر، مداخلات را به طور جداگانه و بدون توجه به مکانیسم های مکمل آنها ارزیابی می‌کند.

برای پرداختن به این موضوع، محققین DO-HEALTH یک کارآزمایی چند مرکزی را انجام دادند که در آن 2157 فرد بزرگسال 70 ساله و بالاتر، به طور تصادفی به یکی از هشت گروه مختلف تقسیم شدند و مزایای فردی و ترکیبی مداخلات را آزمایش کردند. آنها در Frontiers In Aging گزارش دادند که در طی 3 سال پیگیری، 81 شرکت کننده به انواع سرطان بدخیم ‌مبتلا شدند.

نتایج نشان می دهد که ترکیب هر سه درمان یعنی ویتامین D، امگا 3 و برنامه منظم ورزش خانگی دارای مزایای تجمعی در خطر ابتلا به سرطان‌های مهاجم بودند. به عبارت دیگر، هر یک از درمان‌ها دارای یک مزیت فردی کوچک بودند، اما وقتی هر سه درمان با هم ترکیب شدند، مزایا از نظر آماری معنی‌دار شدند و محققان کاهش کلی خطر ابتلا به سرطان را تا 61 درصد مشاهده کردند.

پایان مطلب/

لینک منبع: https://www.frontiersin.org/articles/10.3389/fragi.2022.852643/full

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه