تاریخ انتشار: پنجشنبه 29 اردیبهشت 1401
داروی خوراکی راداکاوا برای درمان بزرگسالان مبتلا به اسکلروز جانبی آمیوتروفیک تایید شد

  داروی خوراکی راداکاوا برای درمان بزرگسالان مبتلا به اسکلروز جانبی آمیوتروفیک تایید شد

سازمان غذا و دارو‌ی امریکا، سوسپانسیون خوراکی Radicava ORS (edaravone) را به منظور درمان بزرگسالان مبتلا به اسکلروز جانبی آمیوتروفیک (ALS) تایید کرد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بنیان، FDA سوسپانسیون خوراکی Radicava ORS (edaravone) را برای درمان بزرگسالان مبتلا به اسکلروز جانبی آمیوتروفیک (ALS) تایید کرده است. Radicava ORS‌‌ یک نسخه خوراکی از رادیکاوا است که در ابتدا در سال 2017 به فرم انفوزیون داخل وریدی (IV) برای درمان ALS تأیید شد.

خود بیمار می‌تواند Radicava ORS را در خانه آماده و مصرف کند. Radicava ORS باید صبح ناشتا به صورت خوراکی‌‌ یا از طریق لوله تغذیه مصرف شود. این دارو، روزانه به مدت 14 روز، به دنبال آن‌‌ یک دوره 14 روزه بدون دارو و چرخه‌های درمانی بعدی شامل دوز روزانه برای 10 روز در دوره‌‌ی 14 روزه است و همچنان دوره 14 روزه بدون دارو تکرار می‌شود.

بیماری ALS چیست؟

ALS‌‌ یک بیماری نادر است که به بدن به سلول‌های عصبی که ماهیچه‌های ارادی را کنترل می‌کنند حمله کرده و آن‌ها را از بین می‌برد. ماهیچه‌های ارادی حرکاتی مانند جویدن، راه رفتن، تنفس و صحبت کردن را تولید می‌کنند. ALS باعث می‌شود که اعصاب توانایی فعال کردن عضلات خاص را از دست بدهند که باعث ضعیف شدن عضلات و فلج شدن آنها می‌شود. ALS‌‌ یک بیماری پیشرونده است که با گذشت زمان بدتر می‌شود. بیشتر موارد منجر به مرگ ناشی از نارسایی تنفسی می‌شود و معمولاً در عرض سه تا پنج سال از اولین ظهور علائم اتفاق می‌افتد. بر اساس آخرین داده‌های مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها، حداقل 16000 آمریکایی به ALS مبتلا هستند.

نکات ایمنی

شایع ترین عوارض جانبی رادیکاوا کبودی (کوفتگی)، مشکلات راه رفتن (اختلال در راه رفتن) و سردرد است. خستگی نیز‌‌یکی از عوارض جانبی احتمالی Radicava ORS است. Radicava و Radicava ORS می‌توانند عوارض جانبی جدی مرتبط با واکنش‌های آلرژیک از جمله کهیر، بثورات پوستی و تنگی نفس داشته باشند. برای بیمارانی که حساسیت به سولفیت دارند، بی سولفیت سدیم،‌‌یکی از مواد تشکیل دهنده Radicava و Radicava ORS   است که می‌تواند باعث نوعی واکنش آلرژیک شده و تهدید کننده زندگی است.

پایان مطلب/

لینک منبع:

https://www.fda.gov/drugs/news-events-human-drugs/fda-approves-oral-form-treatment-adults-amyotrophic-lateral-sclerosis-als

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه