تاریخ انتشار: دوشنبه 03 مرداد 1401
سلول‌های نوروگلیافرم به طور پویا هماهنگی عصبی بین نواحی مغز را برقرار می‌کنند

  سلول‌های نوروگلیافرم به طور پویا هماهنگی عصبی بین نواحی مغز را برقرار می‌کنند

براساس بررسی‌ها، محققان سلول‌های خاصی را کشف کردند که انتقال اطلاعات بین نواحی مختلف مغز را تنظیم می‌کند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بنیان، در دهه گذشته، یک تیم علمی از مرکز تحقیقات مغز MedUni وین طی تحقیقات مداوم خود سلول‌های خاصی را شناسایی کرده‌اند که انتقال اطلاعات بین نواحی مغز را تنظیم می‌کنند. این کشف مبنایی برای توسعه گزینه‌های درمانی جدید برای اختلالات عصبی روانپزشکی مانند اسکیزوفرنی و اوتیسم است که با اختلال در هماهنگی جریان اطلاعات در مغز مشخص می‌شود.  یافته‌های این مطالعه اکنون در مجله Science منتشر شده است.
دانشمندان تحقیقات اساسی خود را بر این سوال متمرکز کردند که چگونه ارتباطات بین نواحی مختلف مغز تنظیم می‌شود و چگونه می‌توان جریان‌های دائماً در حال تغییر اطلاعات از منابع مختلف را بدون خطا پردازش کرد. Ece Sakalar، Thomas Klausberger و Balint Lasztoczi دو محقق برجسته از بخش نوروبیولوژی شناختی در مرکز تحقیقات مغز MedUni وین، به دنبال پاسخ‌هایی در ناحیه به اصطلاح CA1 هیپوکامپ، یک تابلوی مرکزی در مغز، بودند. در آنجا، سلول‌های نوروگلیافرم نامیده شده که باعث می‌شوند اطلاعات همگرا در مورد محیط فعلی و همچنین تجربیات مرتبط گذشته بدون اختلاط با هم ترکیب شوند.
تاکنون، علم در مورد عملکرد سلول‌های نوروگلیافرم اطلاعاتی نداشته است. این همان چیزی است که باعث می‌شود وقتی به عکسی از مادربزرگ خود نگاه می‌کنید (اطلاعات حسی) و به‌طور خودجوش بوی کیک‌های خانگی‌اش (حافظه) را به یاد می‌آورید، از آنچه در اینجا و اکنون در حال رخ دادن است و آنچه در خاطر می‌ماند آگاه باشید.
تنظیم اطلاعات در حال انجام و به خاطر سپردن و جریان روان ارتباط بین نواحی مغز اساس عملکرد یک سیستم عصبی است. در اختلالات عصبی روانی مختلف، مانند اسکیزوفرنی و اوتیسم، این سازمان دچار اختلال می‌شود. در این زمینه، نتایج تحقیقات کنونی از مطالعه MedUni Vienna امیدوار کننده است. با رمزگشایی عملکرد سلول‌های نوروگلیافرم به عنوان چراغ راهنمایی در جریان اطلاعات، محققان در حال ایجاد پایه‌هایی برای توسعه گزینه‌های درمانی جدید هستند. در ادامه در تحقیقات خود، دانشمندان قصد دارند بررسی کنند که چگونه فعالیت سلول‌های نوروگلیافرم می‌تواند برای ایجاد نقطه شروع داروهای جدید و گزینه‌های درمانی برای اختلالات عصبی روانپزشکی مانند اسکیزوفرنی و اوتیسم تأثیر بگذارد.
پایان مطلب/
لینک منبع: 
https://www.science.org/doi/10.1126/science.abo3355 
 

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه