تاریخ انتشار: پنجشنبه 14 شهریور 1392
نقش «هیچ» بیمه‌ها در مقوله سلول درمانی
رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی تهران عنوان کرد؛

  نقش «هیچ» بیمه‌ها در مقوله سلول درمانی

رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی تهران با انتقاد از اینکه بیمه‌ها در مقوله سلول درمانی هیچ نقشی ایفا نمی‌کنند، گفت: باید در به کار گیری روش‌های نوین درمانی مسائل اخلاق پزشکی به جدّ رعایت شود.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان ، محمد باقر لاریجانی در چهاردهمین  جشنواره  بین المللی رویان با اشاره به چالش‌ها و همچنین مزایای به کارگیری روش‌ سلول درمانی در ایران و دنیا اظهار داشت: سلول درمانی روش بسیار جدیدی در حوزه پزشکی به حساب می‌اید که کشور ما جز محدود کشورهای خاورمیانه است که می‌تواند از این روش برای درمان بیماران استفاده کند.
وی افزود: روش  سلول درمانی برای درمان بیماری‌های متعدد از جمله دیابت، قلبی و عروقی  و اعضای بدن که دچار مشکل شده باشند به کار گرفته می‌شود ولی همانطور که این روش مزایای متعددی دارد باید به مباحث اخلاقی  آن نیز توجه کرد و رعایت اخلاق پزشکی در این روش نوین بسیار اهمیت دارد.
لاریجانی به نقش ضعیف و حتی " هیچ " بیمه در زمینه پوشش درمان‌های سلول‌ درمانی اشاره کرد و بیان داشت:به هر حال استفاده از روش‌های سلول درمانی و در مجموع روش‌های که با استفاده از دانش سولل های بینادی صورت می‌پذیرد نه تنها در ایران بلکه در تمام کشورهای دنیا با هزینه‌های بسیار سنگینی صورت می‌پذیرد.
رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی تهران با رد هر گونه تبلیغات کاذب درباره برطرف کردن چاقی با روش‌های جدید وبخصوص گیاهی گفت: براساس آخرین تحقیقات استفاده از روش‌هایی که در حال حاضر تبلیغات آن را شاهد هستیم بسیار کمرنگ است و نباید افراد تحت تاثیر این تبلیغات قرار گیرند.
لاریجانی خاطر نشان کرد: خوشبختانه در زمینه استفاده از روش‌های درمانی و پزشکی سلول درمانی چارچوب‌های مشخصی در کشور ما تعیین شده است. زیرا در برخی کشورها استفاده از این روش با محدودیت‌هایی روبرو است البته ما نیز باید برای ارتقای این روش در کشور به مسئله پوشش بیمه‌ ها برای حمایت هر چه بیشتر توجه لازم را داشته باشیم.
به گزارش تسنیم، چهارمین جشنواره بین المللی رویان با حضور محققان بین المللی از کشورهای آمریکا، انگلستان، ایتالیا، چین و همچنین محققان کشورمان در ادامه بررسی و تبادل اطلاعات در حوزه‌های مختلف ناباروری ، سلول درمانی و سلول‌های بنیادین در سالن همایش‌های بین المللی رازی برگزار شد.
پایان مطلب/
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه