تاریخ انتشار: شنبه 19 شهریور 1401
آخرین تغییرات اعطای جایزه جشنواره رویان/ اهدای جایزه دکتر آشتیانی هر دو سال یک بار

  آخرین تغییرات اعطای جایزه جشنواره رویان/ اهدای جایزه دکتر آشتیانی هر دو سال یک بار

رییس پژوهشگاه رویان گفت: پس از ۲۰ سال تجربه موفقیت‌آمیز، استراتژی دبیرخانه جشنواره رویان بر مدار تازه‌ای قرار گرفت و بنا شد جایزه این جشنواره به پژوهشگران جوان زیر ۴۵ سال و جایزه دکتر "کاظمی آشتیانی" هر دو سال یک بار به پیشکسوتان حوزه سلول‌های بنیادی و پزشکی تولیدمثل اهدا شود و این جایزه سال آینده اهدا خواهد شد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان، بیست و سومین کنگره بین‌المللی رویان از صبح امروز (چهارشنبه ۱۶ شهریور) در سالن همایش‌های رازی آغاز به کار کرد. همزمان با این کنگره، مراسم تقدیر از برگزیدگان بیست‌ و یکمین جشنواره رویان نیز برگزار شد.

دکتر عبدالحسین شاهوردی، رییس پژوهشگاه رویان جهاد دانشگاهی در این مراسم، با گرامیداشت یاد و خاطره دکتر کاظمی آشتیانی گفت: سنگ بنای این رویداد ارزشمند توسط دکتر کاظمی آشتیانی بنا نهاده شده است تا پژوهشگران تولیدمثل و سلول‌های بنیادی آخرین یافته‌های خود را با یکدیگر به اشتراک گذارند.

دکتر شاهوردی با تشکر از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، ستاد سلول‌های بنیادی معاونت علمی ریاست جمهوری، ریاست جهاد دانشگاهی و معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت گفت: چشم‌انداز این جشنواره، کاربردی کردن دانش‌های کسب شده حاصل از تحقیقات و همکاری‌های بین رشته‌ای است و امیدواریم به این هدف دست یابیم.

وی تصریح کرد: یادگار دکتر کاظمی در این بیست و اندی سال، ثمرات قابل توجهی داشته است که از آن جمله می‌توان به ارتباط جامعه علمی کشور با جامعه علمی بین‌المللی، معرفی توانمندی‌های پژوهشگران ایرانی به محققان خارجی و ایجاد بستری مناسب برای تبادل اندیشه میان متخصصان تولید مثل و سلول‌های بنیادی اشاره کرد.

به گفته‌ رییس پژوهشگاه رویان، موقعیت ممتاز جمهوری اسلامی در تولید مقاله‌ها، درمان ناباروری، دانش زیست فناوری و سلول‌های بنیادی، مؤید موفقیت ایرانیان است.

رییس پژوهشگاه رویان جهاد دانشگاهی با اشاره به تاثیرات شیوع کرونا بر تغییر شیوه برگزاری رویدادهای جمعی گفت: پس از دو سال توقف برگزاری جشنواره رویان، با تلاش همکاران جهادی، بار دیگر این رویداد اجرایی شد. پس از ۲۰ سال تجربه موفقیت‌آمیز، استراتژی دبیرخانه جشنواره رویان بر مدار تازه‌ای قرار گرفت و بنا شد جایزه جشنواره رویان به پژوهشگران جوان زیر ۴۵ سال و جایزه دکتر کاظمی آشتیانی هر دو سال یک بار به پیشکسوتان حوزه سلول‌های بنیادی و پزشکی تولید مثل اهدا شود.

ارائه خدمات درمانی مناسب برای کمک به کاهش ناباروری در کشور

دکتر شاهوردی با اشاره به این که این جشنواره برای گردهمایی پژوهشگران جهت رفع دغدغه‌های اصلی کشور است گفت: سال گذشته قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت تصویب شد و پژوهشگاه رویان نیز در سال گذشته، تولد سی‌هزارمین نوزاد خود را جشن گرفت. امیدواریم بتوانیم با ارائه خدمات مناسب، ناباروری را در کشور کاهش دهیم.

به گزارش ایسنا، پنج دانشمند ایرانی از دانشگاه‌های داخل و خارج از کشور برگزیده بیست‌ویکمین جشنواره رویان شدند:

- دکتر مهدی جای‌مند از دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، برنده ملی گروه سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی برای پژوهش در زمینه مزایا، چالش‌ها و چشم‌اندازهای استفاده از داربست‌های دارای خواص الکتریکی در مهندسی بافت
- دکتر ایمان شعبانی استادیار دانشگاه صنعتی امیرکبیر، برنده ملی گروه سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی برای پژوهش روی طراحی یک ترکیب زیست فعال دارای خواص الکتریکی جهت ساخت داربست پلی اتیلنی برای کاربردهای مهندسی بافت
- دکتر مرضیه تولایی دانشیار زیست‌شناسی در پژوهشگاه رویان، برنده ملی گروه پزشکی تولیدمثل و زیست‌فناوری در حوزه تحقیقاتی فعال کردن اسپرم در خارج از بدن برای ارتقای لقاح خارج از رحمی
- پروفسور علی هنرآموز از دانشگاه ساسکاچوان کانادا؛ در زمینه کاربرد مدل‌های حیوانی در حفظ باروری مردان
- دکتر امید ماشین‌چیان از سوییس؛ در حوزه مهندسی سلول‌های بنیادی برای مطالعه پیری، بیماری‌ها و ترمیم


گفتنی است، بیست و سومین کنگره بین‌المللی پزشکی تولیدمثل (۲۳rd Congress on Reproductive Biomedicine) و هجدهمین کنگره فناوری سلول‌های بنیادی (۱۸th Stem Cell Biology & Technology) رویان، از صبح امروز، چهارشنبه ۱۶ شهریور ۱۴۰۱ در سالن همایش‌های رازی آغاز به کار کرده و تا روز جمعه، ۱۸ شهریورماه ادامه خواهد داشت. هفدهمین سمینار پرستاری و مامایی نیز طی روزهای چهارشنبه و پنج شنبه ۱۶ و ۱۷ شهریورماه برگزار می‌شود.

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه