تاریخ انتشار: چهارشنبه 16 شهریور 1401
چگونه تومورها سلول‌های ایمنی را دستکاری می‌کنند

  چگونه تومورها سلول‌های ایمنی را دستکاری می‌کنند

محققان نشان دادند که سارکوم‌های بافت نرم، پروتئینی تولید می‌کنند که موجب اخلال در عملکرد سلول‌های ایمنی می‌شود.
امتیاز: Article Rating

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بنیان، محققان مرکز سرطان Cedars-Sinai کشف کرده‌اند که تومورهای سرطانی به نام سارکوم‌های بافت نرم، پروتئینی تولید می‌کنند که سلول‌های ایمنی را از حالت حمله به تومور به تقویت‌کننده تومور تغییر می‌دهد. این مطالعه که در مجله  Cell Reports منتشر شد، می‌تواند منجر به بهبود درمان‌های سارکوم بافت نرم شود.
سارکوم بافت نرم نوع نادری از سرطان است که در عضلات، چربی، رگ‌های خونی، اعصاب، تاندون‌ها و پوشش مفصلی شکل می‌گیرد. به گفته انجمن سرطان آمریکا، این بیماری بیشتر در بازوها، پاها و شکم رخ می‌دهد و سالانه بیش از 5000 نفر را در ایالات متحده می‌کشد.
محققان برای اینکه بفهمند چه چیزی باعث این وضعیت شده است، پروتئین‌های ترشح شده توسط سلول‌های تومور و گیرنده‌های سطح سلول‌های میلوئیدی را بررسی کردند. در واقع عناصری که سلول‌ها برای برقراری ارتباط از آن‌ها استفاده می‌کنند. آنها ابراز داشتند که با این کار گفتگوی متقابل بین این دو جمعیت سلولی را بررسی کردند. نتایج حاصل نشان داد که سلول‌های تومور سطوح بالایی از پروتئینی به نام فاکتور مهارکننده مهاجرت ماکروفاژ [MIF] را بیان می‌کنند و سلول‌های میلوئیدی گیرنده‌هایی برای تشخیص پروتئین‌های MIF دارند. هنگامی که محققان تومورهایی را از سلول‌های سرطانی تولید کردند که MIF را بیان نمی کردند، سلول‌های میلوئیدی توانستند به تومورها نفوذ کنند و رشد تومور کاهش یافت. این بدان معناست که سلول‌های میلوئید ممکن است مستقیماً به تومورها حمله کرده باشند یا ممکن است سلول‌های ایمنی دیگر، به عنوان مثال سلول‌های T را برای حمله به تومورها فعال کرده باشند.
محققان بر این باورند که این اطلاعات می‌تواند برای ایجاد درمان‌های جدید علیه سارکوم بافت نرم مورد استفاده قرار گیرد. دارویی که برای جلوگیری از بیان سلول‌های سرطانی MIF طراحی شده است، می‌تواند در ترکیب با درمان‌های موجود آزمایش شود. از طرف دیگر محققین این مطالعه ابراز داشتند که سارکوم بافت نرم عودکننده و تهاجمی به درمان‌های موجود مقاوم است. با این حال، مداخلات با هدف قرار دادن اجزای ریزمحیط تومور، که نویدبخش بسیاری از تومورهای جامد بوده است، فقط در سارکوم بافت نرم آزمایش شده است. این کار ممکن است راه را برای مداخلات بسیار مؤثرتر هموار کند.
اکثر مطالعات در زیست شناسی سرطان و ایمونوتراپی بر روی شایع ترین نوع سرطان انجام شده است. کار زیادی برای توصیف انواع سلول‌های ایمنی به این تومورها و نحوه تعامل سلول‌های سرطانی با سلول‌های ایمنی انجام شده است، اما تقریباً هیچ تحقیقی در مورد سارکوم وجود ندارد. این نتایج می‌تواند کمک شایانی به درمان این بیماری انجام دهد.
پایان مطلب/

 

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه