تاریخ انتشار: شنبه 12 شهریور 1401
حضور ۱۶ سخنران برجسته بین‌المللی در کنگره رویان/کرونا و تولیدمثل، محور نشست نخست کنگره

  حضور ۱۶ سخنران برجسته بین‌المللی در کنگره رویان/کرونا و تولیدمثل، محور نشست نخست کنگره

دبیر علمی بیست و دومین کنگره بین‌المللی پزشکی تولیدمثل رویان‌ با اشاره به دریافت بیش از ۱۵۰ مقاله از محققان داخلی و خارجی در حوزه پزشکی تولیدمثل گفت: ۱۶ سخنران بین‌المللی از کشورهای مختلف (اروپا، آمریکا و آسیا)، در بیست و دومین کنگره بین‌المللی پزشکی تولیدمثل رویان سخنرانی خواهند داشت.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان، دکتر مرجان صباغیان، دبیر علمی بیست و دومین کنگره بین‌المللی پزشکی تولیدمثل رویان‌، ضمن تشریح برنامه‌های این کنگره گفت: بیست و دومین کنگره بین‌المللی پزشکی تولیدمثل رویان (۲۲nd Congress on Repruductive Biomedicine) از ۱۰ تا ۱۲ شهریورماه (۳-۱ سپتامبر ۲۰۲۱) برگزار می‌شود. امسال نیز مانند سال گذشته و به‌دلیل همه‌گیری بیماری کووید ۱۹، کنگره بین‌المللی پزشکی تولیدمثل رویان به شکل مجازی برگزار خواهد شد؛ به همین علت و به دلیل عدم امکان حضور مدعوین داخلی و بین‌المللی، جشنواره رویان و جایزه دکتر کاظمی (Kazemi Prize) برگزار نخواهند شد.

دکتر صباغیان خاطر نشان کرد: همچنین هفدهمین کنگره بین‌المللی سلول‌های بنیادی که سال‌های قبل همزمان با کنگره بین‌المللی پزشکی تولیدمثل برگزار می‌شد، به دلیل برگزاری مجازی کنگره،‌ در تاریخ ۱۳ و ۱۴ شهریورماه (۴ و ۵ سپتامبر ۲۰۲۱) برگزار خواهد شد.

حضور ۱۶ سخنران برجسته بین‌المللی

وی افزود: پروفسور هیو تیلور، رییس انجمن پزشکی تولیدمثل آمریکا، دکتر ابراهیم پارسانژاد، رییس انجمن باروری و ناباروری ایران و دکتر سید جعفر حسین، نماینده سازمان بهداشت جهانی (WHO)‌ در مراسم افتتاحیه بیست و دومین کنگره بین‌المللی پزشکی تولیدمثل رویان حضور خواهند داشت. همچنین ۱۶ سخنران بین‌المللی از کشورهای مختلف از جمله آمریکا، آلمان، استرالیا، ‌انگلیس، ایتالیا، ترکیه، دانمارک، سوئیس، قطر، مصر و هند برای ایراد سخنرانی (به صورت مجازی) در بیست و دومین کنگره بین‌المللی پزشکی تولیدمثل رویان دعوت شده‌اند.

کرونا و تولیدمثل، محور نشست نخست کنگره امسال

دبیر علمی بیست و دومین کنگره بین‌المللی پزشکی تولیدمثل رویان‌ با اشاره به بیماری کرونا و اهمیت این موضوع در حوزه تولیدمثل گفت: نشست نخست کنگره با موضوع کرونا و تولیدمثل برگزار خواهد شد و اثرات کرونا و عواقب آن بر بحث تولیدمثل مردان و زنان، هم بر روی افراد مبتلا به کرونا و هم اثرگذاری این بیماری بر فرد در درازمدت مورد بررسی قرار می‌گیرد. در این نشست، پروفسور هیو تیلور، رییس انجمن پزشکی تولیدمثل آمریکا در خصوص تولیدمثل زنان و پروفسور ژووانی کرونا در حوزه تولیدمثل مردان سخنرانی خواهند داشت. دکتر مسعود وثوق، عضو هیئت علمی پژوهشکده پزشکی علوم تولیدمثل پژوهشگاه رویان جهاد دانشگاهی نیز در زمینه دستاوردها و روش‌های جدید درمانی در زمینه کرونا سخنرانی خواهند کرد.

دکتر صباغیان تصریح کرد: سایر نشست‌ها (session)، مرتبط با موضوع اصلی کنگره و بحث‌های خاص تولیدمثل هستند که شامل نشست‌هایی در حوزه سقط مکرر؛ تولید گامت مصنوعی؛ پیامدهای زودهنگام و دیرهنگام روش‌های کمک باروری؛ جنبه‌های آزمایشگاهی روش‌های کمک باروری؛ انتقال جنین تازه یا فریز شده؛ مدیریت بیماری واریکوسل (بیماری مردان)؛ برنامه‌ریزی مجدد ‌هسته‌ای در حیوانات مزرعه (بیوتکنولوژی حیوانی) هستند و در این نشست‌ها، سخنرانانی از داخل و خارج از کشور حضور دارد.

دریافت ۱۵۶ مقاله در حوزه پزشکی تولیدمثل

دبیر علمی بیست و دومین کنگره بین‌المللی پزشکی تولیدمثل رویان‌ ضمن اشاره به دریافت ۱۵۶ خلاصه مقاله از محققان داخلی و خارجی در حوزه پزشکی تولیدمثل گفت: مقاله‌های دریافتی مورد داوری قرار گرفته و بعد از امتیازدهی، ۱۸ مقاله برای ارائه در یکی از نشست‌های کنگره انتخاب شدند؛ همچنین ۹۵ اثر دریافتی نیز به صورت پوستر پذیرفته شدند. سایر مقاله‌ها به دلیل نداشتن جنبه نوآوری، چاپ یا ارائه در کنفرانس‌های دیگر، مورد پذیرش قرار نگرفتند.

برگزاری ۳ برنامه جنبی در حاشیه کنگره تولیدمثل

به گزارش ایسنا، دکتر صباغیان تأکید کرد: ۳ برنامه جنبی نیز در حاشیه برگزاری بیست و دومین کنگره بین‌المللی پزشکی تولیدمثل رویان‌ ترتیب داده شده است که شامل: چالش‌های بررسی آندومتر در زنان نابارور که می‌تواند برای پزشکان زنان و متخصصان تصویربرداری بسیار مفید باشد؛ برنامه دوم، وبینار روش تحریک تخمدان در بیماران مبتلا به سرطان است که به صورت مشترک توسط ایران و ایتالیا و با حضور پروفسور وایرلی و دکتر فیروزه غفاری، عضور هیئت علمی پژوهشگاه رویان برگزار می‌شود. برنامه سوم نیز وبینار دوره جامع زیست‌فناوری است که می تواند مورد استفاده علاقه‌مندان قرار بگیرد. همچنین بخش مسابقه‌ای نیز برای شرکت‌کنندگان در کنگره در نظر گرفته‌ایم و جوایزی در این بخش اهدا خواهد شد. دو نشست نیز دارای امتیاز بازآموزی برای کادر پزشکی و پیراپزشکی کشور هستند.

آماده‌سازی زیرساخت‌ها و بسترهای مورد نیاز برای برگزاری مجازی کنگره

دکتر صباغیان به تجربه موفق پژوهشگاه رویان در برگزاری مجازی این کنگره در سال گذشته اشاره کرده و افزود: باوجود اینکه سال گذشته تنها چند ماه از آغاز همه‌گیری بیماری کووید ۱۹ در کشور می‌گذشت، پژوهشگاه رویان جهاد دانشگاهی موفق شد بیست و یکمین کنگره بین‌المللی پزشکی تولیدمثل رویان را به شکل مجازی برگزار کند و بازخوردهای خوبی نیز دریافت کردیم. با تجربه‌ای که در یک سال اخیر کسب کرده‌ایم، زیرساخت‌ها را برای برگزاری بهتر کنگره تقویت و بسترهای لازم در این زمینه را فراهم کرده‌ایم.

دبیر علمی بیست و دومین کنگره بین‌المللی پزشکی تولیدمثل رویان‌ تأکید کرد: اگرچه شاهد حضور (فیزیکی) متخصصان، پژوهشگران و مخاطبان در این کنگره نخواهیم بود، اما قطعاً برگزاری مجازی این کنگره، فرصت مناسبی است تا همه علاقه‌مندان از نقاط مختلف (کشور و دنیا) بتوانند در این نشست‌ها حضور پیدا کرده و از مباحث مطرح‌شده، بهره‌مند شوند. حتی در زمینه دعوت از میهمانان خارجی هم بسیاری از مشکلات از جمله بحث بودجه و رفت‌وآمد میهمانان برطرف شده است و امسال شاهد حضور و سخنرانی جمعی از بهترین محققان از کشورهای مختلف هستیم.

به گزارش ایسنا، تاثیرات کرونا بر تولید مثل، پیامدهای زودهنگام و دیرهنگام روش‌های کمک باروری (مشکلات حین بارداری، زایمان زودرس، پیگیری بچه‌های حاصل از روش‌های کمک باروری)؛ مکانیسم ها و مدیریت سقط مکرر؛ تکنیک‌های کمک‌باروی: جنبه‌های آزمایشگاهی؛ انتقال جنین تازه یا فریز شده؛ تولید گامت مصنوعی؛ برنامه‌ریزی ‌هسته‌ای و تراریخته در حیوانات مزرعه؛ پیشرفت‎‌های مدیریت واریکوسل به عنوان سرفصل‌های علمی بیست و دومین کنگره بین‌المللی پزشکی تولیدمثل اعلام شده است.

دکتر مرجان صباغیان، دبیر علمی و دکتر روح الله فتحی، دبیر اجرایی بیست و دومین کنگره بین‌المللی پزشکی تولیدمثل رویان هستند. گروه هدف این کنگره نیز متخصصین ارولوژی؛ زنان و زایمان؛ رادیولوژی؛ آسیب‌شناسی؛ بیماری‌های داخلی؛ پزشکی‌اجتماعی و دکترای ژنتیک انسانی؛ بیولوژی تولیدمثل؛ ایمنی‌شناسی؛ علوم تشریح؛ بهداشت باروری؛ مامایی؛ دکترای حرفه‌ایی علوم آزمایشگاهی؛ داروسازی بالینی؛ اپیدمیولوژی؛ پزشک عمومی؛ دکترای حرفه‌ایی داروسازی؛ دکترای روانشناسی؛ دامپزشکی؛ همچنین کارشناس و کارشناس‌ارشد علوم آزمایشگاهی؛ ایمنی‌شناسی؛ ژنتیک؛ مشاوره در مامایی؛ پرستاری، علوم تشریح هستند.

علاقه‌مندان جهت حضور مجازی در بیست و دومین کنگره بین‌المللی پزشکی تولیدمثل رویان می‌توانند از طریق این لینک، اقدام به ثبت‌نام کنند.  

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه