تاریخ انتشار: شنبه 12 شهریور 1401
برنده جایزه نوبل، سخنران بیست‌وسومین کنگره بین‌المللی رویان

  برنده جایزه نوبل، سخنران بیست‌وسومین کنگره بین‌المللی رویان

بیست‌ویکمین جشنواره و بیست‌وسومین کنگره بین‌المللی رویان از شانزدهم تا هجدهم شهریور ماه ۱۴۰۱ برگزار می‌شود. در این برنامه‌ها ۴۹ سخنران خارجی از جمله رندی شکمن، برنده جایزه نوبل سال ۲۰۱۳ حضور خواهند داشت.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان، دکتر عبدالحسین شاهوردی، رئیس پژوهشگاه رویان جهاد دانشگاهی، در نشست خبری بیست‌ویکمین جشنواره و بیست‌وسومین کنگره بین‌المللی رویان که صبح امروز ۱۲ شهریور ماه در این پژوهشگاه برگزار شد، با تقدیر از رسانه‌ها برای پوشش خبری برنامه‌ها و دستاوردهای رویان گفت: یکی از فعالیت‌های پژوهشگاه رویان، برگزاری کنگره‌های ملی و بین‌المللی است و در این زمینه جایگاه خوبی در دنیا دارد.

وی تأکید کرد: چندین سال پیش بعد از اتفاقی که در سپتامبر رخ داد، ما تصمیم داشتیم زمان برگزاری این رویداد بین‌المللی را تغییر دهیم، اما بسیاری از انجمن‌های اروپایی و آسیایی از ما درخواست کردند برگزاری برنامه در سپتامبر (شهریورماه) رخ دهد. این نشانه‌ توجه پژوهشگران بین‌المللی به برنامه‌های علمی رویان است.

دکتر شاهوردی افزود: در دو سال شیوع کرونا، بسیاری از فعالیت‌های جمعی تعطیل شد و برنامه‌های آموزشی رویان نیز تحت تاثیر شیوع این بیماری قرار گرفت، اما تلاش شد ارتباط جامعه علمی داخل با جامعه علمی خارج از کشور قطع نشود. کنگره پزشکی تولیدمثل و سلول‌های بنیادی در این دو سال به صورت مجازی برگزار شد، اما برگزاری جشنواره رویان متوقف شد. امسال همه‌ این برنامه‌ها به صورت مجازی و حضوری برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، رئیس پژوهشگاه رویان با بیان این که برنامه‌های بیست‌وسومین کنگره بین‌المللی رویان به زبان انگلیسی و برنامه‌های سمپوزیوم پرستاری و مامایی به زبان فارسی برگزار می‌شود، خاطر نشان کرد: به دنبال برگزاری برنامه‌های علمی این چنینی در پژوهشگاه رویان، اتفاقات بسیار مبارک و پربرکتی رخ داده است. پس از برگزاری کنگره‌های رویان، برنامه‌های پژوهشی بسیاری با همکاری پژوهشگران خارجی آغاز شد، به این دلیل که برنامه‌ها باعث ایجاد اعتماد میان پژوهشگران می‌شد. پژوهشگاه رویان هر ساله ۳۰ الی ۴۰ درصد فعالیت‌های پژوهشی خود را به صورت مشترک با دانشمندان خارجی انجام می‌دهد.

دکتر شاهوردی ادامه داد: دبیران علمی این کنگره‌ها دقت نظر داشتند که از بهترین پژوهشگران رشته‌های مختلف دعوت کنند. امسال نیز سه دبیر انجمن‌های علمی بین‌المللی و یکی از برندگان جایزه نوبل (رندی شکمن، برنده جایزه نوبل سال ۲۰۱۳) در این رویداد علمی سخنرانی خواهند داشت.

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه