تاریخ انتشار: چهارشنبه 23 شهریور 1401
نقش فعالیت فیزیکی در بهبود بیماران سرطان کولون

  نقش فعالیت فیزیکی در بهبود بیماران سرطان کولون

محققان نشان دادند که فعالیت بدنی ممکن است به بهبود نتایج بیماران مبتلا به سرطان کولون بعد از جراحی کمک کند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بنیان، یک مطالعه جدید از مرکز تحقیقات بیومدیکال پنینگتون که در مجله Clinical Oncology منتشر شده است، 1696 بیمار را که برای درمان سرطان روده بزرگ در مرحله سوم تحت عمل جراحی و شیمی درمانی قرار گرفته بودند، مورد ارزیابی قرار داد. این مطالعه بررسی کرد که چگونه انواع مختلف و شدت فعالیت بدنی ممکن است بر مدت زمان زنده ماندن بیماران و عاری از بیماری تأثیر بگذارد. به طور خاص، محققان میزان کلی فعالیت بدنی بیماران و همچنین نوع فعالیت را ارزیابی کردند. محققان فعالیت بدنی سبک و متوسط، فعالیت هوازی شدید، پیاده روی سریع و ورزش‌های تقویت کننده عضلات را مقایسه کردند.
اگرچه بسیاری از بیماران مبتلا به سرطان کولون در ابتدا بیماری را شکست دادند، تا یک سوم عود سرطان را تجربه می‌کنند که اغلب غیر قابل درمان است. قبل از این مطالعه، ناشناخته بود که چگونه شدت فعالیت بدنی بر عود بیماری و مرگ در بازماندگان سرطان روده بزرگ تأثیر می‌گذارد. دستورالعمل‌های بالینی کنونی بیماران را تشویق می‌کند که به سادگی از عدم تحرک اجتناب کنند. به طور کلی به بازماندگان سرطان روده بزرگ گفته می‌شود که بهتر است از بی تحرکی خودداری کنند. با این حال، بسیاری از بیماران راهنمایی خاصی در مورد انواع فعالیت‌هایی می‌خواهند که می‌توانند احتمال درمان آن‌ها را به حداکثر برسانند. این مطالعه به انکولوژیست‌ها و بیماران آن‌ها اطلاعات خاصی در مورد نوع فعالیت ارائه می‌دهد. در هدف آن‌ها برای زنده ماندن و پایان سرطان بسیار مفید خواهد بود. آنچه محققین دریافتند این است که حجم بیشتری از فعالیت بدنی تفریحی، مدت زمان طولانی‌تر فعالیت بدنی هوازی با شدت سبک تا متوسط، یا هر فعالیت بدنی هوازی با شدت زیاد با بالاترین شانس زنده ماندن و پایان سرطان مرتبط است. بیماران ابتدا باید فعالیت بدنی مورد علاقه خود را شناسایی کنند و سپس به نتایج مطالعه مراجعه کنند تا مشخص شود که چه مقدار از آن فعالیت برای دستیابی به چنین مزیتی برای سلامتی لازم است.
این مطالعه در یک کارآزمایی موجود در موسسه ملی سرطان (NCI) انجام شد که درمان‌های دارویی خاصی را در بیمارانی که برای درمان سرطان کولون خود تحت عمل جراحی قرار گرفته بودند، مقایسه کرد. بیماران نزدیک به شش سال تحت نظر بودند.
محققین ابراز داشتند که عادات سالم مادام العمر می‌تواند در سلامت کلی بازماندگان سرطان تفاوت ایجاد کند. این پروژه تحقیقاتی پیشرفته، توصیه‌های بسیار خاصی را به بیماران ارائه می‌کند که چگونه می‌توانند سطحی از کنترل را در برابر بیماری‌ای که اغلب احساس می‌کند بسیار طاقت‌فرسا است، پس بگیرند. 
پایان مطلب/
منبع:
 

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه