تاریخ انتشار: یکشنبه 24 مهر 1401
درمان سرطان سینه با تشخیص سطوح پایین  HER2
یادداشت

  درمان سرطان سینه با تشخیص سطوح پایین HER2

محققان در مطالعه‌ای جدید نشان دادند که تشخیص دقیق HER2 می‌تواند منجر به تشخیص و درمان سرطان سینه شود.
امتیاز: Article Rating

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بنیان، به عنوان بخشی از تشخیص کامل سرطان سینه، بیماران باید وضعیت HER2. را از طریق آزمایش در خود مشخص کنند، گیرنده رشد انسانی یا  HER2 به سلول‌ها می‌گوید که چه زمانی رشد کنند و چه زمانی رشد خود را متوقف کنند. وقتی صحبت از سرطان به میان می‌آید، HER2 می‌تواند سبب رشد بیش از حد و خارج از کنترل سلول‌ها شود و در نهایت نیز منجر به تهاجمی تر شدن بیماری شود. اما وقتی وضعیت برعکس باشد، چه اتفاقی می‌افتد؟

 M.D, Ph.D ،Naoto Ueno.و تیم همراه پژوهش پیشگامانه‌ای را در زمینه سرطان سینه با تشخیص سطوح پایین HER2 انجام دادند، سازمان غذا و دارو (FDA) به تازگی کار این گروه کوچک تحقیقاتی را به عنوان اولین درمان برای سرطان سینه (که سطوح پایین HER2 را هدف قرار می‌دهد) تایید کرده است. Naoto Ueno در ادامه توضیح می‌دهد که داشتن سرطان سینه HER2 به چه معناست و چگونه تشخیص دقیق‌تر می‌تواند منجر به درمان‌های موثرتری برای بیماران شود.

سرطان سینه و علائم بیماری

سرطان سینه سرطانی است که در سلول‌های سینه ایجاد می‌شود. پس از سرطان پوست، سرطان سینه شایع ترین سرطانی است که در زنان در ایالات متحده تشخیص داده می‌شود. سرطان سینه می‌تواند هم در مردان و هم در زنان رخ دهد، اما در زنان بسیار شایع تر است. حمایت قابل توجه از آگاهی از سرطان سینه و اختصاص بودجه تحقیقاتی برای این بیماری، به ایجاد پیشرفت‌هایی در تشخیص و درمان سرطان سینه کمک فراوانی کرده است. همین امر باعث شده که میزان بقای بیماران افزایش یافته و تعداد مرگ و میرهای مرتبط با این بیماری به طور پیوسته رو به کاهش باشد که عمدتاً به دلیل عواملی مانند تشخیص زودهنگام، رویکرد تشخیصی جدید برای درمان و شناخت بهتر بیماری است. از علائم و نشانه‌های سرطان سینه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:  توده یا ضخیم شدن سینه که احساس متفاوتی نسبت به بافت اطراف دارد،   تغییر در اندازه، شکل یا ظاهر سینه،   تغییرات در پوست روی سینه، مانند فرورفتگی، لایه برداری پوست، پوسته پوسته شدن، پوسته پوسته شدن ناحیه رنگدانه ای پوست اطراف نوک پستان (آرئولا) یا پوست سینه،  قرمزی یا سوراخ شدن پوست روی سینه، مانند پوست پرتقال

علل ایجاد سرطان سینه

 

پزشکان می‌دانند که سرطان سینه زمانی رخ می‌دهد که برخی از سلول‌های سینه شروع به رشد غیر طبیعی می‌کنند. این سلول‌ها سریع‌تر از سلول‌های سالم تقسیم می‌شوند و به تجمع خود ادامه می‌دهند و یک توده تشکیل می‌دهند. سلول‌ها ممکن است از طریق پستان به غدد لنفاوی یا سایر قسمت‌های بدن پخش شوند (متاستاز). سرطان سینه اغلب با سلول‌های مجاری تولید کننده شیر (کارسینوم مجرای مهاجم) شروع می‌شود. سرطان سینه همچنین ممکن است در بافت غده‌ای به نام لوبول (کارسینوم لوبولار مهاجم) یا در سلول‌ها یا بافت‌های دیگر سینه شروع شود. محققان عوامل هورمونی، سبک زندگی و محیطی را شناسایی کرده‌اند که ممکن است خطر ابتلا به سرطان سینه را افزایش دهد. اما مشخص نیست که چرا برخی از افرادی که هیچ فاکتور خطری ندارند به سرطان مبتلا می‌شوند، اما سایر افراد با عوامل خطر هرگز چنین نمی‌کنند. این احتمال وجود دارد که سرطان سینه ناشی از تعامل پیچیده ترکیب ژنتیکی و محیط شما باشد.

طبقه‌بندی بیماران بر اساس میزان تشخیص  HER2

پس از تشخیص اولیه سرطان سینه، بافت تومور برای آزمایش ویژه‌ای به نام تست ایمونوهیستوشیمی (IHC) ارسال می‌شود. این آزمایش میزان HER2 روی سطح سلول سرطانی را نشان می‌دهد. اگر نمره IHC بیش از سه باشد، تومور HER2 مثبت است. برای سال‌ها، هر نمره کمتر از سه، HER2 منفی در نظر گرفته می‌شد. اکنون، به لطف آزمایش‌های دقیق‌تر، نامی برای سطوح HER2 بین 1-2 وجود دارد:  HER2 سطح پایین و نمره صفر نیز HER2 منفی نامیده می‌شود. گاهی اوقات، برای تایید وضعیت HER2، انجام آزمایش اضافی لازم است. هیبریداسیون درجا فلورسانس (FISH) یک تکنیک آسیب شناسی است که به ژن کد کننده HER2 نگاه می‌کند تا ببیند چند نسخه وجود دارد. در نهایت این تست مشخص می‌کند که نتایج یا مثبت و یا منفی است. پس از تکمیل طبقه بندی، تیم مراقبت شما می‌تواند دقیق‌ترین برنامه درمانی را برای شما توصیه کند.

گزینه‌های درمانی برای بیماران

برای بیماران مبتلا به بیماری تازه تشخیص داده شده و گسترش نیافته، درمان استاندارد یا شیمی درمانی، هرمون درمانی غدد درون ریز یا ایمونوتراپی تجویز می‌شود. تا همین اواخر، هیچ گزینه درمانی به طور خاص برای بیماران متاستاتیک مبتلا به سرطان پستان HER2 با سطح پایین وجود نداشت. در عوض، بسته به پیش آگهی سرطان سینه، بیماران گزینه درمانی استاندارد را دریافت خواهند کرد. در یک کارآزمایی بالینی به نام DESTINY-Breast04، تراستوزوماب deruxtecan (با نام تجاری Enhertu) موفق تر از انتظار رهبران کارآزمایی بالینی عمل کرده است. اکنون ما راه جدیدی برای هدف قرار دادن HER2 پایین داریم و بیماران در مورد درمان سرطان سینه انتخاب‌هایی دارند.

توصیه‌هایی برای بیماران مبتلا به سرطان پستان سینه با سطح پایین HER2

قبل از deruxtecan ، سرطان سینه یا HER2 مثبت و یا HER2 منفی در نظر گرفته می‌شد. اما اکنون می‌دانیم که 50 تا 60 درصد از تشخیص‌های سرطان سینه به عنوان HER2 پایین طبقه بندی می‌شوند. افزودن این درمان هدفمند، جستجوی مرکز عالی مراقبتی مانند MD Anderson را برای بیماران مهم‌تر می‌کند زیرا می‌تواند آزمایش‌های دقیق تشخیصی را در این زمینه انجام دهد. همچنین در حال حاضر تحقیقاتی در این زمینه در حال انجام است تا مشخص شود که آیا وضعیت HER2 در طول زمان تغییر می‌کند یا خیر. به عنوان مثال، اگر یک بیمار در زمان تشخیص، HER2 پایین باشد، آیا ممکن است بعد از چند سال HER2 مثبت شود؟ اگر سرطان متاستاتیک دارید یا در حال عود مجدد هستید، از تیم مراقبت خود بپرسید که آیا باید برای تأیید وضعیت HER2 ، آیا لازم است مجدداً آزمایش شوید.

شناخت HER2 و سرطان سینه

در حال حاضر برای تشخیص و درمان سرطان سینه HER2 با سطح پایین و HER2 مثبت درمان‌های خاصی داریم که این پروتئین را هدف قرار می‌دهند. بنابراین هر چه بیشتر در مورد ویژگی‌های منحصر به فرد هر تست تشخیصی بیاموزیم، بهتر می‌توانیم برنامه‌های درمانی را برای بیماران خود ایجاد کنیم. 

پایان مطلب/.

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه