تاریخ انتشار: شنبه 23 مهر 1401
گیاهخواران افسرده‌تر از گوشتخواران

  گیاهخواران افسرده‌تر از گوشتخواران

مطالعات نشان داد که احتمال افسردگی در گیاهخواران بیشتر از گوشتخواران است.
امتیاز: Article Rating

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بنیان، نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که گیاهخواران دو برابر بیشتر از افرادی که گوشت می‌خورند از افسردگی رنج می‌برند. در حالی که تغذیه در علائم افسردگی نقش دارد، محققان می‌گویند عوامل اجتماعی و ناراحتی از کشتار حیوانات به علائم افسردگی کمک می‌کند. این مطالعه که بر اساس داده‌های نظرسنجی از برزیل است، نشان می‌دهد که میزان افسردگی در میان افرادی که گوشت را کنار می‌گذارند، بیشتر است. با این حال، مطالعه جدید نشان می‌دهد که این ارتباط مستقل از مصرف مواد مغذی است. ممکن است ساده به نظر برسد که به ارتباط بین رژیم غذایی و مشکلات سلامتی خاص نگاه کنیم و فرض کنیم که اولی از طریق نوعی کمبود تغذیه‌ای باعث دومی می‌شود.
با این حال، تجزیه و تحلیل جدید که در مجله Journal of Affective Disorders  منتشر شده است، طیف گسترده‌ای از عوامل تغذیه‌ای، از جمله کل کالری دریافتی، مصرف پروتئین، مصرف ریز مغذی‌ها و سطح پردازش مواد غذایی را در نظر گرفته است. این نشان می‌دهد که میزان بالاتر افسردگی در بین گیاهخواران به دلیل محتوای غذایی رژیم غذایی آن‌ها نیست. بنابراین چه چیزی می‌تواند ارتباط بین گیاهخواری و افسردگی را توضیح دهد؟ آیا مکانیزم غیرتغذیه‌ای وجود دارد که اولی را باعث دومی می‌کند؟ یا این رابطه کاملاً به چیز دیگری بستگی دارد؟
اول، ممکن است افسرده بودن باعث شود افراد بیشتر به گیاه خواری روی آورند تا برعکس. علائم افسردگی می‌تواند شامل افکار منفی و همچنین احساس گناه باشد. با فرض اینکه احتمال مواجهه افراد افسرده و غیرافسرده به یک اندازه با حقیقت ناراحت کننده کشتارگاه‌ها و کارخانه‌های کشاورزی وجود دارد، این امکان وجود دارد که افراد افسرده بیشتر در مورد این افکار درگیر شوند و به احتمال زیاد به سهم خود در ایجاد تقاضا مصرف گوشت احساس گناه کنند. در حالی که گاهی اوقات افسردگی به عنوان داشتن ادراکات منفی غیر واقعی توصیف می‌شود، شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد افراد مبتلا به افسردگی خفیف تا متوسط قضاوت‌های واقع بینانه‌تری در مورد نتیجه رویدادهای نامشخص و ادراکات واقعی‌تری از نقش و توانایی‌های خود دارند. در این صورت واقعاً رفتار ظالمانه با حیوانات در تولید گوشت وجود دارد و این واقعاً ناشی از تقاضای مصرف کنندگان برای گوشت ارزان است.
دوم اینکه ممکن است رعایت رژیم گیاهخواری به دلایلی غیر از تغذیه باعث افسردگی شود. حتی اگر هیچ ماده مغذی شادی در رژیم گیاهخواری وجود نداشته باشد، ممکن است ترک گوشت از راه‌های دیگر باعث افسردگی شود. به عنوان مثال، اتخاذ یک رژیم گیاهخواری ممکن است بر رابطه فرد با دیگران و مشارکت در فعالیت‌های اجتماعی تأثیر بگذارد و گاهی اوقات ممکن است با طعنه یا سایر اشکال طرد اجتماعی همراه باشد. قابل ذکر است، مطالعه جدید بر اساس داده‌های نظرسنجی جمع‌آوری‌شده در برزیل، کشوری که به خاطر رژیم غذایی سنگین گوشت معروف است، بود. برخی از داده‌های نظرسنجی به افزایش شدید گیاه‌خواری در برزیل در سال‌های اخیر اشاره کرده‌اند که از 8 درصد در سال 2012 به 16 درصد در سال 2018 رسیده است. با این حال، مقاله اخیر بیش از 14000 برزیلی را مورد بررسی قرار داد و فقط 82 گیاه‌خوار را یافت که به ندرت بیش از نیم درصد است. 
پایان مطلب/
 

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه