تاریخ انتشار: پنجشنبه 28 مهر 1401
تاثیر اسید فولیک در کاهش  خودکشی و خودآزاری

  تاثیر اسید فولیک در کاهش خودکشی و خودآزاری

نتایج مطالعات اخیر نشان می‌دهد که درمان با اسید فولیک با کاهش خطر اقدام به خودکشی مرتبط است.
امتیاز: Article Rating

به گزارش پایگاه اطللاع رسانی بنیان، برای کاهش خطر خودکشی، متخصصان راهبردها و درمان‌های زیادی از جمله روان‌درمانی، حمایت اقتصادی، حمایت همسالان و داروهایی مانند داروهای ضد افسردگی را توصیه می‌کنند.

در مطالعات اخیر، از داده‌های بیمه سلامت 866,586 بیمار استفاده شده که در این مطالعه رابطه بین درمان اسید فولیک و اقدام به خودکشی را در یک دوره دو ساله بررسی کرده است. نتایج مطالعه نشان داد، بیمارانی که نسخه‌های اسید فولیک را که به عنوان ویتامین B9 نیز شناخته می‌شود، مصرف می‌کردند، 44 درصد کاهش در رویدادهای خودکشی (اقدام به خودکشی و خودآزاری عمدی) را تجربه کردند. متخصصان امیدوارند که این یافته‌ها بتواند تلاش‌های پیشگیری از خودکشی را بهبود بخشد، به ویژه به دلیل دسترسی به اسید فولیک که نسبت به داروهای روان درمانی در دسترس قرار دارد. به گفته متخصصان، هیچ عارضه جانبی واقعی در مصرف اسید فولیک وجود ندارد، هزینه زیادی ندارد، و می‌توان آن را بدون نسخه دریافت کرد که این امر به طور بالقوه می‌تواند جان ده ها هزار نفر را نجات دهد.

محققان در ابتدا به دلیل یک مطالعه قبلی که در آن  روابط بین خطر اقدام به خودکشی و 922 داروی مختلف تجویز شده را بررسی کردند و در ابتدا به اسید فولیک در زمینه خودکشی علاقه مند شدند. این مطالعه به طور همزمان هر دارو را از نظر ارتباط با افزایش و کاهش اقدام به خودکشی غربالگری کرد. به طور شگفت انگیزی، اسید فولیک با کاهش خطر اقدام به خودکشی همراه با داروهایی که انتظار می رود با خطر خودکشی مرتبط باشد، از جمله داروهای ضد افسردگی، ضد اضطراب و ضد روان پریشی همراه بود.

پایان مطلب./

 

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه