تاریخ انتشار: شنبه 07 آبان 1401
هدایت پاسخ‌های IgA توسط یک لایه خود نگهدار از سلول‌های B با منشاء اولیه

  هدایت پاسخ‌های IgA توسط یک لایه خود نگهدار از سلول‌های B با منشاء اولیه

محققان بینش جدیدی در مورد منشاء و توسعه سلول‌های B ارائه دادند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بنیان، مطالعه سلول‌های B و آنتی بادی‌هایی که تولید می‌کنند نقش مهمی در سیستم ایمنی بدن ما دارند و از ما در برابر دشمنان میکروسکوپی که ما را بیمار می‌کنند محافظت به عمل می‌آورند. کشف چگونگی شکل گیری و "برنامه ریزی" آن‌ها در طول توسعه برای درک بهتر پاسخ ایمنی به عفونت‌ها و واکسیناسیون‌ها کلیدی است. مطالعه جدیدی که توسط محققان دانشگاه لوند در سوئد انجام شده است، بینش جدیدی در مورد منشاء و توسعه سلول‌های B در بدن و روده ارائه می‌دهد که پیامدهایی برای سلامت طولانی مدت سیستم ایمنی بدن دارد.
سیستم ایمنی اولین خط دفاعی بدن ما در برابر آنتی ژن، باکتری یا ویروس مهاجم است. سلول های B، نوعی لنفوسیت یا گلبول سفید خون، نقش کلیدی در پاسخ ایمنی ما به این مهاجمان میکروسکوپی دارند. آن‌ها آنتی‌بادی‌ها، پروتئین‌های تخصصی را آزاد می‌کنند که روی آنتی‌ژن‌های مزاحم قفل می‌شوند و حمله و تخریب سلول‌های ایمنی دیگر را آسان‌تر می‌کنند. گروه خاصی از سلول‌هایB، که به سلول‌های B حافظه معروف هستند، بسیاری از میکروب‌هایی را که قبلا شکست داده‌اند، به خاطر می‌آورند، به طوری که سیستم ایمنی می‌تواند دفعه بعد که به بدن راه پیدا کردند، سریعاً آن‌ها را شناسایی و از بین ببرد.
این ایده که سیستم ایمنی به صورت لایه‌ای توسعه می‌یابد، یک نظریه قدیمی است: سلول‌های ایمنی مختلف در زمان‌های مختلف در طول تکامل ایجاد می‌شوند تا سیستم ایمنی بزرگسالان را تشکیل دهند. برای سلول‌های B به طور خاص، بازه زمانی دقیقی که در آن بزرگترین موج به طور طبیعی در طول توسعه طبیعی پدیدار می‌شود قبلا ناشناخته بود. محققان برای بررسی اینکه چه تعداد سلول B تولید شده در مراحل مختلف زندگی به طور طبیعی در بدن باقی می‌مانند، از ابزارهای ژنتیکی برای مهر و نقشه‌برداری سلول‌ها در مدل موشی که توسعه داده‌اند استفاده کردند.
با انجام این کار، محققان می‌توانند به صورت بصری سیستم ایمنی را بر اساس زمان بندی رشد مورد مطالعه قرار دهند، رویدادهای اولیه زندگی را با نتایج بعدی در زندگی مرتبط کنند و به آن‌ها بینش جدیدی در مورد چگونگی انجام این کار در بدن انسان بدهند. با توجه به اینکه سیستم ایمنی انسان و موش از اصول راهنما پیروی می‌کنند، بینش‌هایی امکان‌پذیر است که به دانشمندان اجازه می‌دهد موش‌ها را به عنوان راهی برای یادگیری بیشتر در مورد اینکه چگونه ژن‌های فردی می‌توانند سلامت و بیماری انسان را تنظیم کنند، مطالعه کنند.
وقتی صحبت از سلول‌های B می‌شود، صحبت از مجموعه وسیعی است و بزرگترین محل تولید آنتی بادی در بدن انسان روده است. با این حال، این مجموعه از سلول‌های B در مقایسه با سلول‌های غدد لنفاوی یا طحال، تا حدودی مرموز باقی می‌مانند، با بازه زمانی که قبلاً در آن شکل می‌گیرند. آن‌ها برای درک بهتر نحوه عملکرد سلول‌های B در اوایل زندگی، مدلی را برای عفونت روتاویروس در موش‌ها معرفی کردند. محققین دریافتند که آنتی‌بادی‌های تولید شده توسط سلول‌های B روده، زمانی که در نوزادی در معرض روتاویروس قرار می‌گیرند، با آنتی‌بادی‌هایی که پس از قرار گرفتن در معرض در بزرگسالی تولید می‌شوند، متفاوت است.
با توجه به شباهت‌های موجود در رشد پستانداران، یافته‌های حاضر نشان می‌دهد که در بزرگسالی، بخش قابل‌توجهی از سلول‌های B، چه در روده و چه در جاهای دیگر، در اوایل زندگی تشکیل می‌شوند. جایی که چند روز اول پس از تولد می‌تواند به طور بالقوه زمانی باشد که پاسخ‌های ایمنی ما برای طولانی‌مدت برنامه‌ریزی شده‌اند. این بدان معناست که قرار گرفتن زودهنگام در معرض یک آنتی‌ژن احتمالاً می‌تواند مسیر سلامت ایمنی و حساسیت ما به بیماری‌ها و آلرژی‌ها را در آینده تعیین کند.
این یافته‌ها درک بهتری از نحوه برنامه‌ریزی سلول‌های B یا سیستم ایمنی در اوایل زندگی ارائه می‌دهند، و درهای زیادی را برای کشف اینکه چگونه قرار گرفتن در معرض میکروبی و عفونت‌های مختلف ممکن است رفتار طولانی‌مدت سیستم ایمنی انسان را برنامه‌ریزی کند، باز می‌کند.
پایان مطلب/

 

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه